צרפת: נמצא סרטון אצל החשוד בפיגוע בבריסל בו הוא מודה כי ביצע את הרצח

הרשויות בצרפת ערכו מסע"ת בה מסרו פרטים על מעצרו של מהדי נמוש, החשוד בביצוע הפיגוע בבריסל בו נהרגו בני הזוג ריוה. נמצא סרטון בו הוא מודה בביצוע הרצח (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בני הזוג הישראלים שנרצחו בפיגוע (צילום מסך )

לאחר כשבוע של מצוד אחר הרוצח הנתעב שירה למוות בארבעה בני אדם במוזיאון היהודי בבריסל, בהם בני הזוג ריוה ז"ל, ויומיים לאחר מעצרו של החשוד בפיגוע, מתחילים להתברר הפרטים מאחורי מסע הרצח.

הרשויות בצרפת קיימו אחר הצהריים (ראשון) מסיבת עיתונאים רשמית, בה מסרו פרטים על מעצרו של מהדי נמוש בן 29 מצרפת, החשוד כי הוא המחבל שביצע את הפיגוע בבריסל.

התובע הצרפתי אמר במסיבת עיתונאים כי החשוד שומר בחקירתו על זכות השתיקה.

החשוד ברצח הינו עבריין סדרתי שהורשע בעבר בעבירות של גניבה בנסיבות מחמירות, נהיגה ללא רישיון ושוד אלים. במהלך מאסרו האחרון, שארך חמש שנים, הוא התחבר לקבוצות איסלאמיסטיות קיצוניות בכלא.

לדברי התובע של פריז, פרנסואה מולנס, החשוד נעצר ביום שישי האחרון בבדיקת מכס שגרתית שנערכה לאוטובוס שעמו הגיע למרסיי.

החשוד ברצח (צילום מסך)

אצל החשוד נמצאו תחמושת ושתי מצלמות - מצלמת ה-GoPro שעמה לא הצליח לתעד את הרצח ומצלמה נוספת שבה נמצא סרטון שבו תועדו כלי הנשק והתלבושת ששימשו את המחבל בפיגוע.

בסרטון נשמע אדם עם קול דומה לקולו של החשוד, שבו הוא מקבל על עצמו אחריות לפיגוע. לדברי התובע, שני בני אדם נוספים עוכבו לחקירה בחשד למעורבות בפיגוע.

במקביל, הפרטים אודות נמוש ממשיכים להתפרסם, כאשר כעת מתברר כי שלושה שבועות לאחר שחרורו מהכלא נסע נמוש לסוריה, שם הצטרף לג'יהאדיסטים הלוחמים נגד בשאר אסד.

לדברי התובע, מסלול חזרתו של נמוש לאירופה עשוי להצביע על ניסיון לטשטוש עקבות. הוא עבר דרך בטורקיה, מלזיה וגרמניה, שרשויותיה עדכנו את הרשויות הצרפתיות בשובו לאירופה.

ראש הקהיל היהודית בבריסל, ג'וליאן קלנר (צילום: אורי דוידוביץ' ואריק אלון - ynet)

ראש הקהילה היהודית בבריסל, ג'וליאן קלנר, אמר ל-ynet כי "אם הוא אכן הרוצח, אז אלו חדשות נפלאות".

לדבריו, "ראש ממשלת בלגיה והשרים עשו כל שביכולתם בכדי לתת לתושבים היהודים תחושת ביטחון. עדיין צריך לבדוק האם החשוד פעל לבדו".

סוליפה בדאווי, ששימשה בעבר כפרקליטתו של החשוד בפיגוע, אמרה לאחר מעצרו כי "הוא היה בחור צעיר וחכם מאוד שלא היה קשור לעולם הפשע. הוא היה זקוק מאוד לתמיכה, אבל הוא לא נראה בעיניי כאחד שעשוי לבצע מעשה כזה. הוא כלל לא חי חיים דתיים. לא יהיה מפליא לגלות שבמהלך שהותם בכלא אנשים צעירים מוסטים למרבה הצער מדרך הישר, במיוחד כשמדובר בבחורים אבודים, שסבלו מבעיות אישיות ושלא ידעו כיצד למצוא פתרונות לקשיים שלהם בחברה".

כזכור, הבוקר הודיעה צרפת כי כוחות הביטחון שלה עצרו את נמוש ביום שישי בתחנת אוטובוסים במרסיי. אחרי כמה שעות פורסמה תמונה שלו. נמוש הוא אזרח צרפתי ובא במקור מצפון המדינה. לפי דיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית AFP נמוש נעצר כשברשותו רובה קלצ'ניקוב ואקדח מהסוג ששימש לירי במוזיאון היהודי.

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, אמר הבוקר כי הוא מצדיע לאנשי המכס, השוטרים והחוקרים שאפשרו את המעצר שאירע לדבריו ברגע שהחשוד "הניח את רגלו על אדמת צרפת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר