משפחה יהודית מסוריה הוברחה לישראל

במבצע דרמטי הוברחה לישראל משפחה יהודית מסוריה, תוך מאמץ משותף של גורמים ישראליים וארגונים אמריקניים. פרטי הפרשה חסויים מחשש לחיי העולים החדשים (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בית כנסת אליהו הנביא בסוריה, שנהרס (צילום ארכיון: thedailybeast.com)

הותר לפרסום: משפחה יהודית הוברחה במבצע חשאי מסוריה המדממת לישראל. תשעת בני המשפחה הועברו בנפרד למדינה שלישית ולפני כחודשיים התאחדו בארץ, כשהם נמלטים ממלחמת האזרחים העקובה מדם בין צבא אסד לבין המורדים הסורים.

חלק מפרטי המבצע שהתפרסמו היום ב-ynet, חושפים כי בתחילה הובאו לארץ אם המשפחה והבן הבכור. מאוחר יותר, הצטרפו אליהם שבעת האחרים. מאמץ משותף של גורמים ישראליים וארגוני סיוע יהודים אמריקניים אפשר את הבאתם ארצה בהצלחה. אולם גם כעת, לא ניתן לפרסם פרטים על בני המשפחה ומהלך המבצע, מחשש לסיכון חיי העולים החדשים.

לפי ההערכות, מקהילת סוריה הגדולה נותר רק מספר יהודים קטן, הנאלצים להתמודד לבדם מול ההסלמה הגוברת והולכת בסוריה.

לפני כשנה, טענו פעילי אופוזיציה כי הצבא הסורי בזז את בית הכנסת בשכונת ג'ובר בצפון מזרח דמשק, שנבנה על שמו של אליהו הנביא ועל פי המסורת, שם משח אליהו הנביא את אלישע לנביא.

בתוך כך, ישראל ממשיכה במתן סיוע לפצועים הסורים. לפי נתונים של המרכז הרפואי זיו בצפת, עד עתה טופלו 322 סורים, בוצעו בהם 305 ניתוחים מורכבים, ונרשמו יותר מ-4,400 ימי אשפוז. לדברי המרכז הרפואי, העלות הכוללת של הטיפול מסתכמת עד כה בכ-14 מיליון שקלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר