אוקראינה מאשימה את רוסיה ביירוט המטוס המלזי

4 חודשים אחרי היעלמות 'המטוס המלזי', מטוס נוסף של חברת 'מלזיה איירליינס' יורט על ידי טיל רוסי בגבול אוקראינה-רוסיה. דיווח: אוקראינה מאשימה את רוסיה ביירוט (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מטוס של חברת "מלזיה איירליינס" (צילום: shutterstock)

מטוס באוינג 777 של חברת התעופה "מלזיה איירליינס", שהיה בדרכו מאמסטרדם לקוואלה לומפור, התרסק היום (חמישי) באוקראינה, סמוך לגבול רוסיה. ככל הנראה, 295 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על סיפון המטוס נהרגו.

כלי תקשורת בעולם מדווחים כי נשיא אוקראינה האשים את רוסיה ביירוט מכוון של המטוס על ידי טיל קרקע-אוויר. עם זאת, ברוסיה עדיין לא מגיבים להאשמות. על פי הדיווחים, מדובר באותו בדגם של "המטוס המלזי הנעלם".

על המטוס היו גם כ-20 נוסעים אמריקנים. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עדכן את נשיא ארצות הברית ברק אובמה על המצב בחצי האי קרים, כאשר תוך כדי השיחה הוא עדכן אותו על יירוט המטוס.

רשת "סקיי ניוז" הבריטית דיווחה, כי החברה הודיעה כי "תקלה אירעה" על אחד ממטוסיה, וכי היא תפרסם הודעה בנושא בקרוב.

כזכור, לפני כארבעה חודשים נעלם באופן מסתורי מטוס של החברה - טיסה MH370, שעדיין לא נמצא. על סיפון המטוס היו 239 נוסעים ואנשי צוות.

כזכור, לפני כשלושה שבועות חיברו חוקרי תעופה באוסטרליה דו"ח מיוחד המנסה לשפוך אור על התעלומה הגדולה. לטענת החוקרים, הנוסעים והצוות של המטוס המלזי ככל הנראה מתו מחוסר חמצן בעודם באוויר. בנוסף, המטוס המשיך לשייט על טייס אוטומטי עמוק יותר לתוך האוקיינוס ההודי.

"בהתבסס על האבחנות הללו, נראה שאירוע מסוג 'צוות שאינו מגיב/חוסר חמצן' הוא זה שמתאים באופן הטוב ביותר לראיות שיש לנו על השלב האחרון של הטיסה, כשהיא פנתה לכיוון דרום", כתבו החוקרים.

כזכור, לפני כשלושה חודשים נשמעו אותות קוליים שנשמעו כמו אותות ממכשירי ההקלטה של המטוס, אך לאחר חיפוש נרחב באזור לא נמצאו שרידים כלשהם מהמטוס.

כאמור, על המטוס הנעלם, מדגם בואינג 777, היו 239 בני אדם. הוא נעלם ב-8 במארס לאחר שהמריא מקואלה לומפור לבייג'ין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר