א-נוסרה: כופר עבור פקחי האו"ם

ארגון הטרור המסונף לאל-קאעידה דורש עבור שחרור 45 פקחי האו"ם מפיג'י, פיצויים על מותם של שלושה מפעיליו. בנוסף דורשים בא-נוסרה להסיר אותם מרשימת ארגוני הטרור (בעולם)

סוכנויות הידיעות | כיכר השבת |
הפקחים בשבי ארגון הטרור (צילום: ג'הבת א-נוסרה)

ארגון ג'הבת א-נוסרה המחזיק 45 פקחים של האו"ם מפיג'י הציג רשימת דרישות לשחרורם, כך מדווח מפקד צבא פיג'י הלילה (ג'). לדבריו ארגון הטרור המסונף לאל-קאעידה דורש פיצויים על מותם של שלושה חברי הארגון שנהרגו על ידי חיילי האו"ם.

הגנרל מוזס טיקויטוגה מסר כי החוטפים דורשים בנוסף שהאו"ם יסיר אותם מרשימת ארגוני הטרור וישלח סיוע הומניטרי לחבריהם בדמשק. הגנרל אישר את הדיווחים לפיהם האו"ם מנהל משא ומתן עם ארגון הטרור ואמר כי נשלחו נציגים למו"מ בדמשק.

"אני פונה לכל האזרחים בפיג'י שבזמן שאנחנו מתפללים עבור חיילינו בסוריה תתמכו גם במשפחותיהם", אמר, והוסיף כי "האו"ם עושה כל שביכולתו להבטיח את חזרתם בשלום של הפקחים". מזכ"ל האו"ם באן קי-מון קרא אתמול לשחרור הפקחים באופן מיידי. "אני דורש את שחרורם המיידי וללא תנאים של אנשי האו"ם, שהוצבו באזור כדי לשמור על היציבות. אנחנו עובדים מסביב לשעון כדי לשחררם".

כזכור, ביום חמישי האחרון נחטפו הפקחים מפיג'י בצידו הסורי של רמת הגולן, לאחר שהמורדים הצליחו להשתלט על אזור מעבר הגבול בקוניטרה לאחר קרבות ממושכים עם כוחות אסד. כרגע לא יודעים בצבא פיג'י או באו"ם את מיקומם המדויק של הפקחים ולא ברור אם הם עדיין מוחזקים בסוריה או הועברו למדינות שכנות.

במקביל לחטיפת הפקחים מפיג'י, דרמה נוספת אירעה באזור עם פקחי האו"ם, כאשר המורדים הקיפו שתי עמדות אותן איישו וצרו עליהן שעות ארוכות. במהלך דרמטי הצליחו כוחות האו"ם האיריים שהם המאומנים והמקצועיים ביותר 1,200 פקחי האו"ם המוצבים ברמת הגולן, לחלץ 35 מהפקחים, שאר הפקחים הצליחו לפרוץ את המצור בחסות החשיכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר