פאשלת הענק של השירות החשאי האמריקני

ה'וושינגטון פוסט' טוען כי השירות החשאי האמריקני, שאמור לאבטח את נשיא ארה"ב ומשפחתו, פישל בענק ב-2011, כאשר צלף ירה לעבר הבית הלבן: "חשבו שזה רעש" (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הבית הלבן (צילום: shutterstock)

השירות החשאי האמריקני, שאמור לדאוג לאבטח נשיא ארצות הברית ומשפחתו, פישל בענק, כאשר נשיא ארה"ב ברק אובמה ורעייתו מישל, זעמו על מפקדי השירות, בשל תקרית חמורה ב-2011 שבה צלף ירה קליעים לעבר הבית הלבן, בשעה שאחת מבנותיהם הייתה בבית. כך מדווח היום (ראשון) ה"וושינגטון פוסט".

התחקיר מתפרסם ימים ספורים אחרי ששני גברים קפצו מעל גדר הבית הלבן בשתי תקריות נפרדות, וחדרו למתחם המאובטח, כאשר אחד מהם אף היה חמוש בסכין, תקריות שהעמידו באור מביך במיוחד את אנשי השירות החשאי. אלא שעם פרסום התחקיר על התקרית מ-2011, מצבו של השירות רע אף יותר.

על פי הדיווח, חלפו חמישה ימים עד שאנשי השירות הבינו כי הקליעים שירה הצלף פגעו בבית הלבן. אם לא די בכך, אנשי השירות כלל לא הבחינו באירוע, אלא מנקה שעבדה במקום היא שהבחינה בחלון שבור, ובשאריות הבטון והעץ שנפלו מהתקרה על הרצפה.

הנשיא ורעייתו לא שהו בבית בזמן הירי, אך בתם הקטנה סשה הייתה בבית, יחד עם אמה של מישל, מריאן רובינסון.
היורה חנה במכונית הונדה שחורה ליד המדשאה הדרומית של הבית הלבן ופתח באש ממרחק 640 מטרים. לפחות שבעה כדורים פגעו בקומה העליונה של הבית הלבן.

מאבטחים של השירות החשאי (צילום: shutterstock)

על פי הדיווח, "בתחילה, הסוכנים מיהרו להגיב. סוכנת אחת, המוצבת מתחת לצלע הקומה השנייה, שם פגעו הכדורים, שלפה אקדח, והייתה בדרכה לפתוח ארון שבו מוצב רובה לשעת חירום. הצלפים על הגג, שעמדו שישה מטרים בלבד מהמקום שבו פגע אחד הכדורים, סרקו את המדשאה הדרומית מבעד לכוונות, כדי לאתר סימנים למתקפה. ואז הגיעה ההוראה שהפתיעה חלק מהקצינים: 'לא נורו שום יריות'". אחד המפקחים אמר בקשר, כי הרעש נבע למעשה מהד של רכב בנייה".

אלא שכאן לא הסתיימה הפאלשה. השירות החשאי טען מיד לאחר מכן כי אכן אירע ירי, אך הוא קשור ל"חילופי אש בין כנופיות" - תירוץ די לא אמין בהתחשב באזור המדובר.

כשהתברר כי כדורים אכן פגעו בבית הלבן, זימנה מישל אובמה לשיחה את מנהל השירות החשאי דאז, מארק סאליבן. על פי הדיווח ב"פוסט", רעיית הנשיא זעמה והרימה את קולה עד שצעקותיה נשמעו מבעד לדלת. סאליבן פרש מתפקידו בשנה שעברה.

היורה, אוסקר אורטגה הרננדז, בן 21 מאיידהו, נעצר בסופו של דבר. מכריו טענו כי הוא היה "אובססיבי לגבי הנשיא", וטען כי "צריך להרוג אותו". הוא הואשם בניסיון התנקשות ונידון ל-25 שנות מאסר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר