טרור בדנמרק

מאבטח יהודי נהרג מחוץ לבית כנסת; המחבל חוסל

אדם נורה הלילה מחוץ לבית כנסת בקופנהגן בירת דנמרק מירי שביצע אלמוני שנמלט רגלית מהמקום. בירי נפצעו גם שני שוטרים • בקהילה היהודית דווח כי ההרוג מאבטח יהודי • כעבור זמן קצר ירו שוטרים בתחנת רכבת בעיר, אדם אחד נהרג • המשטרה דיווחה כי ההרוג אחראי לשני אירוע הירי (חדשות בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ו בשבט תשע"ה | 15.02.15
המחבל מהפיגוע בבית קפה (צילום: המשטרה המקומית)

טרור בדנמרק: אדם נורה הלילה (ראשון) מחוץ לבית כנסת בקופנהגן בירת דנמרק מירי שביצע אלמוני שנמלט רגלית מהמקום. בירי נפצעו גם שני שוטרים.

גורמים בקהילה היהודית מסרו כי ההרוג הוא מאבטח יהודי, דן אוזן, בן 37, בן לאב ישראלי, שאבטח את בית הכנסת בזמן חגיגת בת מצווה שנערכה במקום. יצוין כי אורחי החגיגה עזבו את המקום עוד לפני הירי.

הירי ליד בית הכנסת אירע שעות ספורות לאחר הירי בבית קפה בעיר, בו הרג אדם אחד ונפצעו שלושה שוטרים.

לפי הדיווחים בלי התקשורת שוטרים ירו הבוקר בתחנת רכבת בעיר ומהירי נהרג אדם אחד. המשטרה המקומית דיווחה תחילה כי היא מחפשת אחר שני חשודים אך כעבור זמן קצר נמסר כי ההרוג אחראי לשני אירועי הירי.

במסיבת עיתונאים שערכה המשטרה נמסר כי "ההערכה היא שאותו אדם אחראי לשני אירועי היר והערכה היא שהחשוד שנהרג אחראי הלם".

האלמוני ביצע את הירי ליד בית הכנסת, ירה מספר פעמים בראשו של ההרוג, שבתחילה נפצע קשה ופונה לבית החולים אך מאוחר יותר נקבע מותו. אחד השוטרים נורה ברגלו והשני בידו.

הירי על בית הקפה נעשה בעקבות כנס בנושא גבולות חופש הביטו, שנערך במקום בעקבות הטבח במערכת "שארלי הבדו" בפריז. לפי ההערכות, המחבל ניסה להתנקש בלארס וילקס, מאייר שבדי שאייר בשנת 2007 את מוחמד ועורר את זעם האיסלאם הקיצוני.

המשטרה פרסמה את תמונת המחבל ותיארה את מראהו: "גבר, בין 25 ל-30, גובהו כ-1.85 מטר, אתלטי ובעל חזות ערבית אך בעל גוון עור בהיר מהממוצע, ושיער שחור וחלק. הוא לבש מעיל כהה וחבש כפפות. הוא כיסה את פניו והיה לו רובה שחור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר