אולטימטום חשוך

תימן ליהודים: "תתאסלמו או שתעזבו"

השלטונות בתימן הודיעו ליהודים המתגוררים במדינה כי אם לא יתאסלמו - עליהם לעזוב את גבולות המדינה, כך טוען ח"כ איוב קרא בהודעה שפרסם. הבטיח: אפנה לרה"מ בנימין נתניהו בנושא (עולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
עולים מתימן, ארכיון (צילום: Roni Schutzer/Flash90)

השלטונות בתימן הודיעו ליהודים המתגוררים במדינה כי אם לא יתאסלמו - עליהם לעזוב את גבולות המדינה, כך טען היום (ראשון) ח"כ איוב קרא בהודעה שהוציא לעיתונות.

בהודעת קרא נאמר כי "השלטון בתימן הוציא חוזר המחייב את הקהילה היהודית להתאסלם או לעזוב את גבולות המדינה. בחוזר נאמר עוד כי לא הממשלה וגם שום שגרירות לא תגן על היהודים אם לא יעשו כן ומותר יהיה להרוג אותם".

לדברי קרא, הדברים עלו בשיחה שקיים עם אחד מראשי הקהילה היהודית בתימן, במהלכה הושמעו טענות קשות על טיפול הסוכנות היהודית באנשי הקהילה. הבכיר בקהילה ביקש שיהודי תימן יטופלו על ידי קרא בלבד.

קרא עצמו הצהיר כי ישוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בהקדם בכדי "לעודד ולהעלות את שארית הקהילה לישראל ומיד".

היהודים הבודדים שנותרו בתימן יעלו ארצה? (צילום ארכיון: משה שי, פלאש 90)

כידוע, הקהילה היהודית בתימן הייתה בעבר אחת מהקהילות הגדולות והתוססות בעולם. רוב היהודים הנותרים חיים ליד העיר ראידה הצפונית במחוז עמרן, בלב השטח הנשלט היום בידי המורדים החותים.

בעקבות ההפיכה הצבאית במדינה הפכו חייהם של היהודים לבלתי אפשריים, כאשר ארה"ב ובריטניה סגרו את השגרירויות שלהם במדינה, ובכך בעצם נעלו את הדלתות עבור היהודים, זאת כמובן במידה והם היו רוצים לצאת מהמדינה.

נשיא תימן לשעבר, שהודח על ידי המורדים לאחר כ-30 שנות שלטון, הגן עד לשנה האחרונה על היהודים, אך מאז הודח אין בכוחו להגן עליהם יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר