"פצצה מתקתקת"

מתקפה חריגה: ולדימיר פוטין תוקף את מייסד ברית המועצות ולדימיר לנין

בצעד נדיר וחריג, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הרשה לעצמו לתקוף את אבי המהפכה הקומוניסטית ומייסד ברית המועצות ולדימיר לנין וטוען כי הניח פצצה מתקתקת תחת רוסיה (חדשות, בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, כנראה נגמרה רשימת המותקפים במערב, אז הוא עבר לתקוף, את אבי המהפכה הקומוניסיטית ברוסיה - ולדימיר לנין.

פוטין, נזהר בעבר מאוד מלמתוח ביקורת חריפה, על הנהגת ברית המועצות הקומוניסטית, ושמר על כבודם של לנין ויוזף סטלין, אך כעת דומה כי הרשה לעצמו לשחרר את חרצובות לשונו.

במפגש עם פעילים תומכי הקרמלין בעיר הדרומית סטברופול, מתח פוטין ביקורת על צעדיו של לנין, על כך שהוציא להורג באכזריות את הצאר הרוסי האחרון ובני משפחתו, והאשים אותו בכך שהניח "פצצה מתקתקת" מתחת לרוסיה, בכך שחילק בצורה לא נכונה את הגבולות עם אוקראינה והמדינות הסמוכות.

בנוסף, תקף פוטין את לנין, על הרעיון של מדינה פדרלית, המאגדת מדינות רבות שיכולות לפרוש ממנה, וטען כי זה מה שגרם להתפרקות ברית המועצות.

פוטין הוסיף וסיפר, כי בזמן ששירת בקג"ב, הוא האמין באידאולוגיה הקומוניסטית, אך המציאות הייתה שונה מההבטחות, "המדינה שלנו לא נראתה כמו עיר השמש האוטופית שאותה חזו הסוציאליסטים", הודה פוטין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר