עושה סנדרס

הרפובליקני החדש: טראמפ יעלה מיסים לעשירים?

בראיון לתכנית "פגוש את העיתונות" של רשת NBC מתבטא טראמפ בנושאים כלכליים בטון השייך בדרך כלל לפוליטיקאים מהצד השמאלי במפה האמריקנית. הוא בעד העלאת מיסים לעשירים והגדלת שכר המינימום לשעה. מהפך במפלגה הרפובליקנית או קמפיין בחירות? (בעולם)

יהודה לוינגר | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

דונלד טראמפ, המתמודד על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית, בראיון לתכנית "פגוש את העיתונות" של רשת NBC, משנה את פני המדיניות הכלכלית השמרנית בארצות הברית על פניה.

בראיון שנערך היום (ראשון) אומר טראמפ כי המיסוי לעשירים צריך לעלות, אבל כדי שתכנית המיסוי שלו תעבור את המשא ומתן עם הקונגרס הוא צריך להיבחר לנשיא.

טראמפ הופך את התכנית הכלכלית השמרנית של המפלגה הרפובליקנית שמאמינה בשוק חופשי ונגד התערבות הממשל, במיוחד במיסוי. "לעשירים" אומר טראמפ, "אני חושב בכנות שזה הולך לעלות, אתה יודע מה, זה באמת צריך לעלות" אומר טרמפ על המיסים.

תכנית המיסוי של טראמפ כוללת גם הפחתת מיסים למעמד הביניים ועסקים, ועלייה לעשירים. אולם הוא מסייג את דבריו שזה הבסיס לתכנית, שכנראה תשתנה במשא ומתן עם הקונגרס.

גם בנושא שכר המינימום מתבטא טראמפ ואומר שהוא בעד העלאת השכר: "אני לא יודע איך אתה חי עם 7.25 דולר לשעה". אולם הוא מוסיף שהוא יעדיף להביא לכל מדינה לקבוע את עתיד השכר.

הנועזות בדבריו של טראמפ תואמות את דעתם של בכירים במפלגה כי טראמפ הוא "כובש חיצוני" שאינו חלק מפנים המפלגה. דבריו מזכירים את הקמפיין של המועמד הדמוקרטי ברני סנדרס ש"חשוד בסוציאליזם" השנוא על האמריקאים.

רק במהלך הבחירות לנשיאות נוכל לדעת אם דבריו היו בגדר 'פופוליזם' לשם משיכת קהל בוחרים מהצד השמאלי במפה, או שמא הוא באמת הולך לשנות את המדיניות הכלכלית הקיימת בקרב המפלגה הרפובליקנית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר