סערה היסטורית

אובמה בביקור טעון בהירושימה מאז פצצת האטום

הנשיא האמריקני, ברק אובמה, יבקר לראשונה בהמשך החודש בעיר שהוחרבה על ידי האמריקאים במלחמת העולם השנייה. לטענת מבקריו, אובמה עורך "מסע התנצלות" במקום בו השתמשו בפצצת האטום, מה שהוביל לכניעת יפן במלחמה. הביקור הטעון עורר וויכוחים רבים בתוך הבית הלבן (בעולם)

יהודה לוינגר | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, יהיה הנשיא האמריקני הראשון שיבקר בהירושימה, יפן. כך דיווח לפני שעה קלה היום (שלישי) ה"ניו-יורק טיימס".

במהלך ביקורו החודש ביפן, יעצור הנשיא לביקור טעון באתר שבו השתמשה ארצות הברית בפצצת אטום במלחמת העולם השנייה.

הביקור המיוחד עורר וויכוחים רבים בתוך הבית הלבן, והוא מתוכנן כחלק מסיור אזורי של הנשיא בוייטנאם ביפן. בואו של נשיא אמריקני להירושימה, מהווה עבור אובמה סמליות רבה על אף שאין בו התנצלות אמריקנית על פרק זה בהיסטוריה של האנושות.

בנימין ג'יי רודס, סגן היועץ לביטחון לאומי לתקשורת אסטרטגית, אומר כי הנשיא האמריקני הולך להציע "חזון הצופה לעתיד אשר מתמקד בעתידנו המשותף" וזאת במטרה "להאיר זרקור על המחיר ההרסני שספגה האנושות במלחמה".

על פי הניו-יורק טיימס, מתנגדי הנשיא מבקרים אותו על "מסעות ההתנצלות" שהוא ערך בשנתו הראשונה כנשיא במזרח התיכון ואירופה כדי לשקם את הקשרים שנפרמו בתקופת קודמו, בוש. יועצי אובמה טוענים שאין זה המקרה הפעם. ביקורו בהירושימה מתמקד במטרת הנשיא בצמצום התפשטות הנשק הגרעיני.

רודס, כתב בבלוג שלו כי זמנו של אובמה בהירושימה מגיע על מנת "לאשר את המחויבות של אמריקה, ואת המחויבות האישית של הנשיא, לרדוף אחר השלום והביטחון של עולם ללא נשק גרעיני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר