שנוי במחלוקת

זה מה שהמועמד של טראמפ למזכיר המדינה חושב על ההתנחלויות

טראמפ מתכוון למנות את הגנרל ג'יימס מאטיס לתפקיד מזכיר המדינה, אך התבטאויות של מאטיס בעבר מדירות שינה מעיני הקברניטים בישראל. "ההתנחלויות הן אפרטהייד" (אקטואליה)

מתנחלים בעמונה. ארכיון (צילום: ליאור מזרחי / פלאש 90)

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ, ממשיך בבניית הצוות אתו ינהיג את ארצות הברית. אמש (שבת) נועד הנשיא הנבחר עם כמה מועמדים ובהם עם הגנרל לשעבר ג'יימס מאטיס, המיועד לכהן כמזכיר המדינה האמריקני הבא.

אך אם עד כה נראה שהמיועדים לתפקידי המפתח בבית הלבן הם אנשי ימין ואוהדי ישראל, נראה שלישראל תהיה בעיה קטנה עם מאטיס שהתבטא בעבר כמה פעמים נגד ישראל, באחת ההזדמנויות אמר מאטיס "ההתנחלויות יהפכו את ישראל למדינת אפרטהייד".

בפאנל אחר בו השתתף בעבר אמר מאטיס: "המצב הנוכחי בסכסוך הישראלי-פלסטיני לא יכול להימשך, והסיכויים למציאת פתרון הולכים ומצטמצמים בגלל ההתנחלויות".

מאטיס ניסה להבהיר את בעיית ההתנחלויות כלשונו ואמר "אם אני יושב בירושלים ואני שם חמש מאות מתנחלים איפה שיש עוד עשרת אלפים ערבים, אז אם נמתח את הגבול כדי לכלול את השטח הזה, מה שיקרה זה או שכבר לא מדובר במדינה יהודית, או שלאותם ערבים אין זכות הצבעה וזה אפרטהייד".

אם כי בהסתכלות נרחבת אחר אמירותיו, נראה שאין מדובר באדם בעל דעות שמאליות שהיה מתאים לממשל אובמה - אך אפשר ואמירותיו נגד מדינת ישראל ומדיניותה בשטחים בעייתית ותדיר שינה מעיני המנהיגים בירושלים.

מאטיס התבטא בעבר כנגד איראן וטען כי הוא רואה בה הגורם המרכזי לחוסר היציבות במזרח התיכון, כשטהרן מסוכנת בהרבה מארגוני הטרור אל-קאעידה ודאעש.

למרות הדברים, מינויו עדיין לא הוחלט סופית אך נראה שהנשיא המכהן די יצא נלהב מהפגישה שערך עמו אמש במועדון הגולף הפרטי שלו. ביציאה מהפגישה אמר טראמפ: "מאטיס הוא הדבר האמיתי, הוא גנרל של גנרלים" דברי טראמפ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר