מחקר: המוסלמים בדרך להפוך לבני הדת הגדולה בעולם

מחקר שנערך בארה"ב קובע כי המוסלמים יהפכו לבעלי הדת הגדולה ביותר בעולם בשנת 2100. בין הסיבות למסקנות המחקר שמטרידות רבים בארה"ב: קצב הילודה המוסלמי הגבוה (חדשות, בעולם)

מוסלמים באירופה. ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

מחקר חדש שנערך בארצות הברית קובע כי המוסלמים יהפכו לרוב בעולם באם המגמה הנוכחית תימשך עד שנת 2100. על פי המחקר, בשנת 2050 ייהפכו המוסלמים לדת השנייה בגודלה בארה"ב - על חשבון היהודים, עוד קובע המחקר כי אם המגמה הנוכחית תימשך, בשנת 2070 מניינם של המוסלמים יהיה זהה למאמינים בנצרות ושלושים שנה מאוחר יותר הם יעקפו את הנוצרים והאיסלאם תהפוך לדת הגדולה ביותר בעולם.

על פי המחקר, בשנת 2010 חיו בעולם 1.6 מיליארד מוסלמים והם היוו 23 אחוז מכלל אוכלוסיית העולם - בעוד הנוצרים, שמנו 2.2 מיליארד מאמינים, היוו 31 אחוזים מכלל אוכלוסיית העולם. המחקר שפורסם קובע כי בין השנים 2010 ל-2050 צפויה האוכלוסיה המוסלמית לזנק ב-73 אחוזים לעומת 11 אחוז בלבד אצל היהודים.

הסיבה לגידול המהיר, היא שכיום אשה מוסלמית יולדת בממוצע 3.1 ילדים במהלך חייה, לעומת 2.3 ילדים אצל הנשים מקבוצות הדתות האחרות.

בנוסף, המוסלמים צעירים בממוצע בשבע שנים יותר ממאמינים אחרים, והם בגילאים המתאימים יותר להקמת משפחות. גורם נוסף ומשפיע לא פחות היא ההגירה המוסלמית למדינות אירופה וארה"ב. הדבר אינו מגדיל את האוכלוסיה מספרית, אך מפזר אותה במדינות נוספות בעולם.

כיום חיים בארה"ב 3.3 מיליון מוסלמים המהווים כאחוז אחד מכלל האוכלוסיה. בשנת 2050, על פי המחקר כאמור, יזנק מניינם של המוסלמים החיים בארצות הברית והם יהוו 2.1 אחוז מכלל האוכלוסיה האמריקנית. באם הנתון הזה שמופיע במחקר יתרחש, המוסלמים יעקפו את היהודים המוגדרים כיום כבני הדת השניה בגודלה בארה"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר