בטחון עצמי

השר ברק לארה"ב: "איראן היא גם בעיה קשה שלכם"

שר הבטחון, אהוד ברק מבקר בימים אלה בארה"ב. אתמול, בפגישה עם שר ההגנה של ארה"ב רוברט גייטס הוא הבהיר במילים שאינן משתמעות לשני פנים: "איראן היא בעיה של העולם כולו, לא רק של ישראל", ובכך רמז לחוסר המעש של הממשל האמריקאי בנושא (חדשות)

ברק בוושינגטון, אתמול (פלאש 90)

שר הביטחון, אהוד ברק, קרא אמש (ה') לעמיתו האמריקני, רוברט גייטס, לרסן את הקשרים בין איראן לבין סוריה וחיזבאללה, שאותן הגדיר כציר רדיקלי, ואמר שיש צורך להטיל סנקציות "משתקות" על טהרן.

בפגישה בלשכתו של גייטס בפנטגון, שבה נדונה ההשפעה השלילית של איראן על המזה"ת, אמר ברק: "ישראל רואה בחומרה רבה את המשך ההתחמשות האינטנסיבית של חיזבאללה בנשק, ובעיקר בנשק רקטי, שכל מטרתו לפגוע באזרחי ישראל, משמע טרור לשם טרור".

שר הביטחון העלה את חשיבות הצורך להטיל עיצומים נגד איראן כדי לבלום את מאמציה לפתח נשק גרעיני. "איראן היא בעיה של העולם כולו, לא רק של ישראל", אמר השר. "בשלב זה חשוב להטיל סנקציות חריפות ומשתקות על איראן כדי למנוע את התקדמותה לקראת השגתו של נשק גרעיני". כמה שעות קודם לכן, אמר דובר משרד החוץ האמריקני שממשל אובמה אינו תומך בהטלת סנקציות משתקות על האיראנים.

ברק התקבל במשמר כבוד בכניסה לבניין הפנטגון. בפגישה נכחו ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב, מייקל מאלן ובכירים נוספים במשרד הגנה. בצד הישראלי השתתפו השגריר מייקל אורן, נספח צה"ל בוושינגטון האלוף גדי שמני, מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף (מיל.) אודי שני ובכירים נוספים במשרד.

בהמשך ביקורו בוושינגטון ייוועד ברק עם שרת החוץ, הילארי קלינטון; סגן הנשיא ג'וזף ביידן; מאלן; והשליח למזה"ת, ג'ורג' מיטשל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר