וושינגטון פוסט: ההסלמה עם ישראל - הנחייה אישית של אובמה

ניו יורק טיימס מדווח: נשיא ארה"ב, ברק אובמה היה "מעורב עמוקות" באסטרטגיה ובתכנון של ביקור ביידן בישראל

אובמה. ההסלמה היא שלו (פלאש 90)

שרת החוץ, הילארי קלינטון, אמרה הערב (ג'), כי ארה"ב מקיימת שיחות "אינטנסיביות" עם ישראל על "הצעדים שלדעתנו יפגינו את מחויבותה הנדרשת של ישראל לשלום".

במסיבת עיתונאים אמרה קלינטון, כי ישראל חייבת להוכיח במעשים, שהיא מחויבת לתהליך השלום במזה"ת, אך הדגישה כי המשבר הנוכחי בין וושינגטון לירושלים אינו מסכן את היחסים בין שתי הבירות.

היא אמרה, שארה"ב מוסיפה להיות מחויבת לבטחונה של ישראל ולחידוש שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים.

וושינגטון פוסט מצייין היום, במאמר מערכת, כי הסלמת המשבר בין ישראל לארה"ב נעשתה בהנחייתו האישית של הנשיא אובמה.

"ההחרפה הדרמטית של המחלוקת בין שתי המדינות נובעת מתשומה ישירה של מר אובמה", כותב העיתון. "לדברי פקידים בממשל, אובמה הוא שהתווה את הנקודות שהעלתה קלינטון בשיחתה הנוקבת עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בסוף השבוע שעבר".

בנימה דומה כותב הבוקר ניו יורק טיימס, שהנשיא היה מעורב עמוקות באסטרטגיה ובתכנון של ביקור סגן הנשיא, ג'וזף ביידן, בישראל, ואובמה הוא שניצח על התגובות של ביידן ושל קלינטון לאחר ההודעה המפתיעה של משרד הפנים על אישור בנייתן של מאות יחידות דיור חדשות במזרח ירושלים.

מאמר המערכת בפוסט מציין, כי נראה שאובמה ויועציו נחושים בהחלטתם לא להניח לישראל להכתיב את מהלכיה של ארה"ב. "הנזיפה הפומבית בירושלים אף מאותתת לפלסטינים ולמנהיגים הערביים, שמוסיפים לדרוש הבטחות מוושינגטון, כי ארה"ב תפעיל את מלוא השפעתה בשיחות השלום העתידות לבוא.

"בה בעת, מנסה הממשל לסחוט ויתורים מיידיים מנתניהו: שישראל תחזור בה מאישור הבניה בירושלים, שתסכים לכלול סוגיות ליבה במו"מ עם הפלסטינים ושתחקור את נסיבות ההכרזה של משרד הפנים על הבניה במזרח ירושלים", מציין המאמר.

העיתון מותח ביקורת על מדיניות היד הקשה שנוקט אובמה כלפי ישראל: נזיפה בישראל תביא בעקבותיה כמצופה רטוריקה מתלהמת יותר ודרישות נוספות של הפלסטינים וערבים אחרים. במקום להצטרף לשיחות השלום, הפלסטינים ימתינו עתה לראות אלו ויתורים חד-צדדיים תסחוט וושינגטון מישראל.

"נתניהו כבר עשה כמה ויתורים אשתקד, לרבות הכרזה על הקפאה חלקית של ההתנחלויות, אך בשאלת ירושלים, קרוב לוודאי שראש הממשלה יתחפר בעמדתו, כפי שהיתה נוהגת כל ממשלה אחרת בישראל", אומר הפוסט.

העיתון מציין, כי אחת הסיבות לכישלון מדיניות המזה"ת של ממשל אובמה בשנתו הראשונה של הנשיא בבית הלבן היתה החלטתו לקיים עימות ציבורי מיותר עם ישראל על ההתנחלויות. זה היה עימות שארה"ב לא היתה יכולה לזכות בו. באחרונה החל הממשל להיחלץ מהמבוי הסתום הזה, אך החיפזון של אובמה להלום בישראל באלה בעקבות תקרית ביידן עלול להוביל את הממשל חזרה לאותו מבוי סתום.

"טקטיקות נוקשות כאלה לא תמיד עובדות ", כותב הפוסט. "...אשתקד התאחדו הישראלים סביב נתניהו, בעוד ששיעורי התמיכה באובמה בקרב אזרחי ישראל, בסקרי דעת קהל, הידרדרו לרמת ספרה אחת. לדעת ישראלים רבים, אובמה מציג דרישות חסרות תקדים לממשלתם, בעודו מתעלם מהעקשות של הפלסטינים וערבים אחרים. אם התקרית הנוכחית תחזק את הדימוי הזה, אובמה ישיג את ההיפך ממה שהוא מצפה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר