מכתב נרגש

המוהל מקרית ספר לקהילת קייב: "צרפו אותי לקהילתכם"

מאורע נדיר בקהילה היהודית של קייב, אוקראינה: ברית מילה בראש השנה • "בקשתי שטוחה מלפניכם: אנא ואנא, תסכימו לקבל אותי גם כחבר בקהילתכם, בזכות דמי המילה" (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בית הכנסת 'פודול' בקייב (צילום: באדיבות המצלם)

בראש השנה, חוותה הקהילה היהודית של קייב שבבית הכנסת הגדול 'פודול', לראשונה בתולדותיה, ברית מילה בעיצומו של יום הדין.

מי שהוזמן למול את הרך הנולד, הוא הרה"ג ר' זאב זלץ, מוהל המתגורר בקרית ספר, שטס לאוקראינה כדי לשהות במחיצת הקהילה בימי ראש השנה.

כעת, עם שובו לארץ, ניסח הרב זלץ מכתב נרגש לחברי הקהילה - מיסודה של הרב הראשי לאוקראינה, הרב יעקב דב בלייך - אותם פגש במשך שהותו בעיר קייב.

"לכבוד קהילת הקודש המרכזית בשכונת פודול קיוב הבירה אשר במדינת אוקראינה, ישאו ברכות מאת ד'!", פותח המוהל את המכתב.

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

"כעת, עם שובי לארץ הקודש, כאשר ליבי מלא רגשות התעלות מהשהייה במחיצתכם בראש השנה, ברצוני להביע קצת במילים את גודל התפעלותי מהקהילה, ובעיקר ממכם כל אחד ואחד באופן אישי. אני מקווה שתראו את הרגשות שלי שלא נכתבו והם מושקעות כאן בין המילים".

"אני ממש לא יודע איך לתאר לכם על הפלא הגדול שראו עיני! איזה בני אדם מרוממים ונהדרים ונפלאים! פשוט אין לי אוצר מילים איך לתאר אתכם, אין כזו קהילה בשום מקום בעולם, בלי שום הגזמה!", משתפך המוהל.

במכתב משבח הרב זלץ דמויות שפגש בקהילה בימי ראש השנה: "אני מצפה לשמוע רק משמחות אצלך", "ממש ת"ח - אשרי קהילתכם שאלו החברים בה", "וואו איזה מדהימים אתם, אני פשוט מתרגש כשאני נזכר בכם".

על רקע ארון הקודש של בית הכנסת 'פודול' (צילום: באדיבות המצלם)

את המכתב מסיים המוהל הנרגש במילים הבאות: "בקשתי שטוחה מלפניכם: אנא ואנא, תסכימו לקבל אותי גם כחבר בקהילתכם, והרי יש קנין הנקרא 'בדמים קננהו', וא"כ בזכות דמי המילה יהיה לי קנין להיות חבר בקהילתכם. האם אתם מסכימים לצרפני לחבר קהילתכם? שזה בעיני זכות גדולה ביותר".

"מאחל לכם שנה טוב מכל הלב, ידידכם - זאב זלץ.".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר