התפתחות בתעלומה

טראמפ: "סעודיה תיענש אם יתברר שרצחה את העיתונאי"

פרשת היעלמותו של העיתונאי הטורקי-אמריקני רושמת התפתחות: עיתון טורקי מדווח, כי העיתונאי ג'מאל חשוג'י תיעד את ביקורו בקונסוליה הסעודית - באמצעות שעון חכם (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
הקונסוליה הסעודית באיסטנבול (צילום מסך מתוך Google Maps)

התפתחות בפרשת היעלמות העיתונאי: העיתון הטורקי "דיילי סבאח" דיווח הבוקר (שבת) כי העיתונאי הקליט את ביקורו בקונסוליה.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר היום (שבת) בריאיון לרשת CBS, כי יתכן שמנהיגי סעודיה הם שעומדים מאחורי היעלמותו של עיתונאי ה'ושינגטון פוסט' הטורקי-אמריקני, ג'מאל חשוג'י, לאחר שנכנס לקונסוליה הסעודית באיסטנבול.

טראמפ הזהיר, כי במידה ויתברר כי סעודיה אחראית לרציחתו של העיתונאי, צפויים לה עונשים חמורים. הדברים באים לאחר שטראמפ ושלושה בכירי שלטון אמריקנים דרשו הסברים למעשה מבעלת בריתה, ממשלת סעודיה.

לצד זאת, מסתמנת התקדמות בחקר הפרשה. לפי דיווח בעיתון הטורקי "דיילי סבאח", שנחשב מקורב לנשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, "חקירתו של חשוג'י, העינויים שעבר וגם הרצח שלו תועדו בשעון החכם שלו".

בעיתון דווח, כי 'גורמי מודיעין אמינים' סבורים שחשוג'י, מבקר חריף של המשטר בארצו, הפעיל את ההקלטה בשעון במכוון לפני שנכנס לקונסוליה".

'ושינגטון פוסט' (צילום: שאטרסטוק)

על פי העיתון, "סוכני מודיעין סעודים הבינו רק אחרי מותו שהוא הקליט את הנעשה בקונסוליה, והשתמשו בטביעת אצבע שלו כדי לפתוח את המכשיר ולמחוק חלק מהקבצים. ההקלטות נמצאו מאוחר יותר על ידי החוקרים הטורקים בטלפון הנייד שלו".

סעודיה מכחישה את ההערכה כי היא זו ששלחה צוות של 15 גברים לחסל את העיתונאי הסעודי באיסטנבול. השבוע פרסמה התקשורת הטורקית תיעוד של אותה חבורה מגיעה לטורקיה. לצד זאת, עדיין לא ברור איך ממשלת טורקיה קבעה שג'מאל נרצח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר