טרגדיה בפולין: הנשיא נהרג

הרב הראשי של פולין ספד בשבת : "איבדנו ידיד יקר"

בקהילה היהודית בפולין קיבלו בהלם מוחלט את הבשורה על מותו של נשיא פולין לך קצ´ינסקי בהתרסקות מטוסו, יחד עם עוד 96 נוסעים. הרב הראשי של פולין, מייקל סודריך, ספד בדרשתו השבועית בשבת: "איבדנו ידיד יקר". ראש-הממשלה פרסם הודעת אבל מיוחדת: "הוא היה ידיד גדול של ישראל". דיווח (בעולם)

מנחם כץ | כיכר השבת |

הקהילה היהודית בפולין קיבלה בהלם מוחלט את הבשורה על מותו של הנשיא לך קצ´ינסקי, בהתרסקות מטוסו.

חברי הקהילה קיבלו את הבשורה בשעת תפילת שחרית.

הרב הראשי, מייקל סודריך, ניצל את דרשתו השבועית בבית-הכנסת כדי לספוד לנשיא קצי'נסקי. "איבדנו ידיד יקר. הוא תמך בצרכי הקהילה", אמר הרב.

בבית-הכנסת שהו באותה עת מתפללים רבים שהגיעו במסגרת אירועי "מצעד-החיים" שייערך מוחורתיים באושוויץ.

בשבת בבוקר התרסק מטוסו של נשיא פולין בסמוך לשדה-התעופה סמולנסק שבמערב רוסיה.

על-פי הדיווחים נהרגו יחד עם הנשיא עוד 96 הנוסעים שהיו על המטוס.

בין הנוסעים, היו גם מספר בכירים בממשל הפולני וביניהם סלבומיר סקריזפק, יו"ר הבנק המרכזי בפולין, וכן מפקד הצבא הפולני.

על פי הדיווחים, המטוס, מסוג טופולוב Tu-154, היה בדרכו מוורשה לסמולנסק, וככל הנראה נתקל בתנאי ראות קשים בשל ערפל ששרר במקום.

הוא התרסק במרחק של קילומטר וחצי משדה התעופה. לדברי גורמים פולנים רשמיים לא היו ניצולים בהתרסקות.

משרד-החוץ בירושלים שיגר איגרת מיוחדת, בה הביע צער על האסון שפקד את פולין והודיע כי הנשיא הפולני קצ'ינסקי היה ידיד גדול של ישראל ושל העם היהודי.

נשיא המדינה שמעון פרס אמר: "הידיעה על האסון הנורא של אבדן ידידי רעייתו ובכירים היכתה אותנו בתדהמה. אסון לעולם כולו ולעם בפולין. קצ'ינסקי היה בין מחוללי התמורות בארצו ומייצג את פולין העצמאית, הדמוקרטית המודרנית, מנהיג בעל שיעור קומה. נחוש ופעל לקירוב לבבות בין העם בפולין לעם היהודי. לאיחוי פצעי העבר ובבנית עתיד משותף וטוב יותר. בתקופתו העמיקו הקשרים בין ישראל לפולין. אנו משתתפים באבלכם הכבד".

ראש-הממשלה בנימין נתניהו אמר: "אנו משתתפים באבלו הכבד של העם הפולני על אובדן הנשיאקצ'ינסקי, רעייתו וכל חברי המשלחת הפולנית. הכרתי את הנשיא קצ'ינסקי כפטריוטפולני, כידיד גדול של ישראל וכמנהיג שפעל רבות למען עמו ולמען קידום השלום והשגשוג בעולם. נפגשנו לאחרונה בוורשה, בינואר השנה, במסגרת אירועי 65 שנה לשחרור מחנה אושוויץ ויום השואה הבינלאומי. הנשיא קצ'ינסקי הוביל תהליך חשוב שלפתיחת דף חדש ביחסי העם הפולני והעם היהודי ופיתח את יחסי פולין וישראל. בשעהכואבת זו אני מרכין ראש, ביחד עם כל אזרחי ישראל, על אובדן עצום לעם הפולניולכל האומות שוחרות החופש והשלום".

שר הביטחון, אהוד ברק, אמר "הנשיא הפולני קצ'ינסקי היה ידיד גדול של ישראל ומותו הוא אבדה גדולה לעמו ולעולם כולו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר