האמריקנים הכריזו

פרס 5 מיליון דולר על ראשו של בכיר חמאס

מחלקת המדינה ומשרד האוצר האמריקנים הכריזו פרס 5 מיליון דולר על מידע שיביא לתפיסתו של ראש מערך הפיגועים של חמאס, סאלח אל-ערורי ומחבלים נוספים (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
סאלח אל ערורי (צילום: תקשורת ערבית)

פרס בסך 5 מיליון דולר הוצב לראשו של מספר 2 בחמאס - סאלח אל-ערורי. מדובר בפרס של מחלקת המדינה ומשרד האוצר האמריקנים, שציינו את מעורבותו של המחבל בחטיפת ורצח שלושת הנערים, אחד מהם, נפתלי פרנקל, היה אזרח אמריקני.

בהודעת מחלקת המדינה נאמר, כי היא מציבה פרסים מכובדים בסך 5 מיליון דולר על מידע שיוביל לאיתור בכיר חמאס סלאח אל-עארורי, ובכירי חיזבאללה - חליל יוסף מוחמד הארב והייתם אל טבאטבאיי. האמריקנים ציינו בהודעה, כי הן חמאס והן חיזבאללה מקבלים סיוע בנשק, אימונים ומימון מאיראן השיעית.

אל ערורי ישב בעבר 18 שנה בכלא הישראלי ושוחרר בשנת 2010 והפך בשנה שעברה לראש מערך הפיגועים של חמאס ולסגנו של הנייה.

על פי הדיווחים בסוכנויות הידיעות, שעה קלה לפני כן הציבה מחלקת המדינה האמריקנית ברשימת הטרור גם את ג'וואד נסראללה, בנו של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה, והאשימה אותו בתכנון פיגועים נגד ישראל. בהודעה צוין, כי נסראללה הצעיר "הוא מנהיג עולה בחיזבאללה וטרוריסט בינלאומי".

לצד בכירי הטרור, צירפו האמריקנים לרשימה השחורה את גדודי אל-מוג'הידין, שלדבריה מקושרים לחיזבאללה ותכננו מספר פיגועים נגד מטרות ישראליות מבסיס בשטחים. המשמעות של ההצבה ברשימה השחורה היא מניעת משאבים כלכליים מאנשי הטרור, שכן מי שנמצא ברשימה אינו יכול לפעול במערכת הבנקאית והפיננסית בארה"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר