נתניהו במוסקבה:

"יותר ממיליון דוברי רוסית שינו את ארצנו"

בשולי שהותו במוסקבה לפגישה עם פוטין ישבו ראש הממשלה ורעייתו, לצד השר אלקין, עם ראשי הקהילה היהודית • נתניהו דיבר על עולי רוסיה, תקיפת רבה של ארגנטינה ועוד (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
נתניהו בפגישה (צילום: חיים צח, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, פגשו אמש (רביעי) במוסקבה את ראשי הקהילה היהודית ברוסיה, במסגרת שהותו במדינה.

את פגישתו עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, שהתקיימה מוקדם יותר אתמול, הגדיר נתניהו 'יעילה ביותר'. עוד אמר ראש הממשלה כי הגיע "תור הזהב" של יחסי ישראל-רוסיה, בזכות הישראלים שדוברים רוסית.

"אנו שמחים מאוד לפגוש אתכם היום", פתח נתניהו את דבריו. "אני שמח וגאה לעמוד בראש ישראל; יותר ממיליון ישראלים דוברי רוסית שינו את ארצנו, ויחד עם הקהילה היהודית כאן, ברוסיה ובמוסקבה, הפכו למקשר, גשר בין שני עמינו.

"אנחנו חווים 'תור הזהב' ביחסים לא רק בין רוסיה לישראל, אלא גם בין שני העמים. אני שמח וגאה שהיה לי הכבוד לייצג את ישראל ואת היהודים בתקופה זו.

"העובדה שיש לישראל יחסים טובים עם אחד ממעצמות העולם החזקות ביותר, היא חשובה. אבל לנו אכפת לא רק מעצמנו, אכפת לנו מיהודים באשר הם. כמובן, אנחנו יודעים שאנחנו חייבים להילחם יחד עם גילויי אנטישמיות", אמר נתניהו.

ראש הממשלה גם התייחס לתקיפתו של הרב הראשי לארגנטינה השבוע. לדבריו, "אתמול שוחחתי עם הרב של בואנוס איירס. אנו רואים מה קורה בחלקים מסוימים של אירופה ובצפון אמריקה. יש תשובה אחת לאנטישמיות: קודם כל זו ישראל חזקה".

במפגש נכחו גם, לצידם של ראש הממשלה ורעייתו והשר זאב אלקין: הרב פנחס גולדשמידט - רבה של מוסקבה; הרב אלכסנדר בורודה - נשיא 'איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה' ומנהל המוזיאון היהודי; יורי קנר, נשיא 'הקונגרס היהודי-רוסי', ועוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר