וירוס "סטקסנט"

האיראנים: הצלחנו להשתלט על הווירוס הישראלי

שר התקשורת ואחראי מערך הסייבר באיראן טוען כי הצליחו לפתח תוכנה המבטלת את הווירוס ששימש את ישראל וארה"ב בתקיפת המערך התשתיתי בכורים הגרעיניים באיראן (בעולם)

אילוסטרציה, תקיפה דרך מחשב (צילום: שאטרסטוק)

שר התקשורת של איראן, האחראי על מערך הסייבר האיראני, טוען כי הם הצליחו להתגבר על הווירוס הזדוני שעל פי פרסומים זרים, ישראל וארה"ב השתמשו בזה כדי לחבל במתקנים הגרעיניים של איראן ב-2010.

מוחמד אזרי ג'הרומי שמשמש כשר התקשורת האיראני טוען היום בכלי התקשורת האיראניים (חמישי) כי מערך הסייבר שלהם הצליח לפתח תוכנה שתגבר על הוירוס הזדוני של ישראל 'סטוקסנט', שלטענתו ישראל עשתה בו שוב שימוש בנובמבר האחרון.

הוירוס הזדוני המכונה 'stuxnet', זה בעצם תוכנה במחשב שמיועד להרוס מערכות תעשייתיות ויכולה לשנות הוראות בתוך המחשב של מתקן הגרעין האירני.

לפי מה שדווח אז, הוירוס חולל לאיראנים נזקים כבירים. הוא הצליח להיכנס לבקרה של המתקנים, ושינה את ההוראות הניתנות לצנטריפוגות, מבלי שהאיראנים הבחינו בכך.

כאמור, ע"פ הדיווחים ישראל וארה"ב השתשמשו בוירוס הנ"ל, כדי לפגוע במתקני הגרעין האיראניים אי שם בשנות 2010. אז הוירוס הזה נחשף לציבור, והיה הפעם הראשונה שתקיפה באמצעות וירוס נחשפת לציבור.

כפי שהשר האיראני ציין, בנובמבר האחרון ישראל שבה להשתמש עם אותו וירוס, כדי לפגוע בתשתיות התקשורת במדינה. לדבריו, הם לא הצליחו.

מעתה ואילך, אמר השר, ישראל לא תצליח להשתמש יותר בנגיף בעקבות התוכנה המיוחדת שפיתחו, שתעקור את האפשרות מהוירוס להיכנס לתוך המערכות התעשייתיות שלהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר