"נגיב במהירות"

ארה"ב מזהירה: חשש שמשטר אסד השתמש בנשק כימי

משרד החוץ האמריקני הודיע כי ייתכן ומשטרו של נשיא סוריה, באשר אסד, חידש את השימוש בנשק כימי והזהירה כי אם החשש יתברר כנכון הרי שתגיב לכך - "במהירות ובצורה הולמת" (חדשות בעולם)

תקיפה בסוריה (צילום: שאטרסטוק)

ארצות-הברית הודיעה הלילה (רביעי) כי היא ייתכן ומשטרו של נשיא סוריה, באשר אסד, חידש את השימוש בנשק כימי והזהירה כי אם החשש יתברר כנכון הרי שתהיה לכך תגובה הולמת.

על פי החשד, צבאו של אסד תקף ביום ראשון, בנשק כימי, מסוג כלור, בצפון-מערב סוריה, וזאת חלק ממערכה אלימה במקום, תוך הפרת תנאי הפסקת האש שנועדו להגן על האזרחים במעוז המורדים האחרון במדינה, באזור אידליב.

בהודעתה של דוברת משרד החוץ האמריקני, מורגן אורטאגוס, נאמר כי ''למרבה הצער, אנו ממשיכים לראות סימנים לכך שמשטר אסד עשוי לחדש שימוש בנשק כימי, כולל התקפת כלור בצפון סוריה לפני ימים אחדים''.

אורטאגוס הוסיפה ואמרה כי אם אכן יוכח שאסד עשה שימוש בנשק כימי, הרי שארה"ב ובעלות בריתה יגיבו - "במהירות ובצורה הולמת".

"ההתקפות מצד המשטר בצפון מערב סוריה חייבות להסתיים", מסרה דוברת משרד החוץ האמריקני בהודעה, "ארצות הברית חוזרת על אזהרתה, שהוצאה על ידי הנשיא דונלד טראמפ בספטמבר 2018, כי התקפה על אזור ההסלמה באידליב תהיה חסרת אחריות ותערער את היציבות באזור".

הפעם האחרונה בה עלה נושא הנשק הכימי בסוריה לדיון היה לפני כחצי שנה, אז הצהירה ארה"ב כי בידיה מדיע על שימוש של סוריה ורוסיה בנשק כימי במתקפה בחלב, בה לפי הדיווחים נפצעו כ-100 אזרחים סורים. המשטר טען כי המורדים עשו שימוש בנשק כימי ומנגד טענו המורדים כי משטר אסד עשה שימוש בנשק כדי להכפיש את המורדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר