צפו בתיעוד

לבנון בוערת; ואת מי חסן נסראללה מאשים? את ישראל וארה"ב

המהומות בלבנון בעקבות המצב הכלכלי ו"מס הוואטסאפ", החלו להתחדש שוב ביתר שאת, הערב. בנאום של מנהיג ארגון החיזבאללה בלבנון, חסן נסראללה הוא מאשים את ישראל (בעולם)

(צילום: תקשורת ערבית)

גל המחאה האחרון בלבנון שנמשך מספר חודשים בשל המצב בכלכלי ומשבר 'הוואטסאפ', אף הוביל להתפטרותו של ראש הממשלה, נמשך היום (ראשון), בעוצמה רבה עם נפגעים בנפש, ומי אשם לשיטתו של מנהיג החיזבאללה נסראללה? כמובן שישראל.

בנאום שנשא היום מזכ"ל החיזבאללה, חסאן נסראללה, הוא הפנה אצבע מאשימה כלפי ישראל וארצות הברית וטען כי הן אשמות בכאוס האדיר שקורה במדינה.

הערב, לאחר נאומו "מעורר ההשראה", של נסראללה התחדשו העימותים בבירת לבנון, ביירות במלוא העוצמה, כאשר המפגינים עברו להפגין בסמוך לבניין הפרלמנט במרכז ביירות. וכעת העימותים בין כוחות הביטחון למפגינים.

עד כה דווח על כ-60 פצועים כאשר רובם נזקקו להמשך טיפול בבית החולים. הפצועים נפצעו מהשימוש בכוח יתר בו נקטו כוחות הביטחון הלבנוניים.

יצוין, כי האירועים ביממה האחרונה, נחשבים לאלימים ביותר מאז שפרצה המחאה העממית בלבנון לפני כחודשיים שהביאו כאמור להתפטרותו של ראש הממשלה סעד אל חרירי.

נושא הליבה העיקרי שבשל כך פרצו המהומות היו הנושאים הכלכליים בלבנון. לטענת התושבים, הממשלה לא עושה די כדי לפתור את המשבר הקיומי הקשה בלבנון.

הקש ששבר את גב הגמל היה הניסיון של הממשלה להטיל מס על שיחות קוליות המתנהלות דרך האפליקציה הפופולרית - 'וואטסאפ'. מטרת הממשלה בהטלת המס הייתה, להפחית את ההפסדים של חברות התקשורת המקומיות שהתעריפים שלהן גבוהות אך בכל זאת הן נמצאות בהפסדים.

המפגינים לא התרשמו מ"הלב הטוב" של הממשלה ובעצם ההחלטה הם הבינו כי מדובר בממשלה כושלת שמנסה לכסות על הכישלונות שלה בניסיון להטיל מס שטותי על התושבים.

אך למרות התפטרותו של חלילי השקט לא שב לרחובות והערב, העימותים התחדשו ביתר שאת, למרות ניסיונות אנשי החיזבאללה לגדוע את המחאה.

צפו בתיעוד מהערב המופץ ברשתות החברתיות

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר