במהלך משפטו

טראמפ הציע חנינה למייסד אתר ויקיליקס

מי שמכונה ההאקר הגדול בהיסטוריה, נמצא בלונדון ומחכה להסגרתו לארצות הברית. במהלך המשפט המתנהל סביב ההסגרה שלף עורך דינו חשיפה בנוגע לנשיא ארה"ב (בעולם)

(צילום: מתוך RT)

מייסד אתר ההדלפות 'ויקיליקס', ג'וליאן אסאנג', עומד בימים אלו במשפט בריטניה, בנוגע לסוגיית הסגרתו לארצות הברית. במהלך הדיון, עורך דינו חשף, כי נשיא ארצות הברית הציע לאסאנג' חנינה.

במשפט ההסגרה של ג'וליאן אסאנג', שנערך היום (רביעי) בלונדון, טען עורך דינו, כי טראמפ הציע למייסד ויקיליקס, שאם הוא יטען כי רוסיה לא הייתה מעורבת בפריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית ב-2016 - הוא יחון אותו.

עורך הדין חיזק את טיעוניו בכך שהוכיח שאחד מחברי הקונגרס הרפובליקנים - דיינא רבורקאר, הגיע לבקר את אסאנג', בזמן ששהה בהסגר בשגרירות אקוודור בלונדון, ושם הציע לו את ההצעה בשמו של נשיא ארצות הברית.

הדיון בבית המשפט, היה דיון מקדמי, ועורכי דינו של מייסד ויקיליקס, רצו להוכיח כי הדיון על הסגרתו לארה"ב, הוא לא דיון ענייני אלא דיון פוליטי.

כ

כזכור, אסאנג' ייסד את "ויקיליקס" בשנת 2006 והפיץ מסמכים מסווגים שמתארים את מעורבות ארצות הברית במלחמות בעיראק ובאפגניסטן, והדליף גם המברקים הדיפלומטיים האמריקאיים בנובמבר 2010.

ב-19 ביוני 2012 הסתגר אסאנג' בשגרירות אקוודור בבריטניה. באוגוסט 2012, לאחר שגורמי ממשל בריטיים איימו לפרוץ למתחם השגרירות כדי לתפסו, הודיעה אקוודור כי היא מעניקה לו מקלט מדיני.

הודעת אקוודור מונעת ממשטרת בריטניה לעצור את אסאנג' כל עוד הוא במתחם השגרירות. אסאנג' נאם לציבור ולאמצעי תקשורת ממרפסת השגרירות, וקרא לנשיא ארצות הברית ברק אובמה להפסיק את ציד המכשפות נגד ויקיליקס.

באפריל 2017 דווח כי מחלקת המשפטים של ארצות הברית מתכוונת להעמיד לדין את אסאנג' ולדרוש את מעצרו בשל הדלפות של מידע מסווג באופן לא-חוקי דרך אתרו "ויקיליקס".

בעבר פרסם כי במסמך של חברת ביון אמריקנית נכתב כי ישראל ורוסיה קיימו לפני כמה שנים עסקה, שבמסגרתה סיפקה ישראל לרוסיה צפנים של מל"טים שמכרה לגאורגיה, ובתמורה סיפקה לה מוסקבה צפנים של מערכת הגנה המשמשת את איראן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר