מקרה נוסף

ארה"ב: צעיר שחור נורה למוות בידי שוטרים

צעיר שחור נורה למוות בידי שוטרים בעיר אטלנטה שבג'ורג'יה לאחר שהתנגד למעצר ונאבק עם השוטרים • במקום פרצו מהומות • מפקדת המשטרה המקומית התפטרה • צפו (עולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מתוך טוויטר)

בעיצומן של המחאות הגדולות בארה"ב בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד בידי שוטר, נהרג שחור נוסף בידי שוטרים בעיר אטלנטה שבג'ורג'יה לאחר שהתנגד למעצר ונאבק עם השוטרים. בעקבות האירוע וככל הנראה בשל החשש מגל מהומות נוסף באזור התפטרה מפקדת משטרת אטלנטה. ההתפטרות לא הצליחה למנוע את המהומות שפרצו בעיר עם התפרעויות קשות והצתות של עסקים.

האירוע היה בליל שבת, על פי החקירה הרשמית, השוטרים הוזעקו למגרש חנייה מחוץ לסניף רשת מזון מהיר בעקבות תלונה על אדם שנרדם במכונית וחסם את התור לחלון ה"דרייב אין" שממנו אוספים את ההזמנות. השוטרים ערכו בדיקת אלכוהול לנהג, ריישרד ברוקס, שבה הוא נכשל. בעקבות זאת הם ניסו לעצור אותו, אך הוא התנגד ואף הצליח לגנוב לאחד מהשוטרים את אקדח הטייזר שלו. אחד השוטרים ירה בו והרג אותו במקום.

האירוע תועד כולו במצלמות האבטחה ועל ידי עדי ראייה שהיו במקום. ניתן לראות בסרטון היטב כיצד הוא מתנגד למעצר בצורה פעילה.

ברוקס פונה לבית חולים בעיר, שם נקבע מותו. גם אחד השוטרים נזקק לטיפול רפואי. שמות השוטרים שהיו מעורבים לא פורסמו.

לאחר האירוע התאספו מאות מפגינים בזירת הירי מול המסעדה הם החלו בצעדת מחאה במהלכה הוצתה המסעדה.

בעקבות התקרית התפטרה מפקדת המשטרה אריקה שילדס. ראש העיר קיישה לאנס בוטומס, הודיעה על התפטרותה של שילדס במסיבת עיתונאים ואמרה: "אני לא מאמינה שזה היה שימוש מוצדק בכוח קטלני וקוראת להדחתו של השוטר לאלתר". את מקומה של שילדס ימלא לעת עתה קצין משטרה שחור בשם רודני בריאנט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר