כתבה רביעית בסדרה

ממשל ביידן: בן המהגרים מקובה, שר יהודי

חלק ממשפחתו נמלטה בילדותו לישראל, מסייע למאבק באנטישמיות ומשתדל להנחיל לשלוש בנותיו את "זהותו המורכבת" כיהודי-אמריקני-לטיני; זהו השר אלחנדרו מיורקס (בעולם)

אלי דן | כיכר השבת |
מיורקס עם הנשיא הנבחר (צילום: shutterstock)

אלחנדרו מיורקס בן ה-61, שנשיאה הנבחר של ארה"ב ג'ו ביידן החליט למנותו כשר לביטחון המולדת, הוא יהודי ממוצא קובני - עוד אחד בשרשרת היהודים שיהוו חלק מהממשל החדש.

מיורקס, עורך דין במקצועו, כבר שירת בעבר בממשל, אם כי בתפקיד זוטר יותר, כסגן שר במשרד המדובר, תחת ברק אובמה, זאת בדומה לרבים מהמינויים של ביידן שהיו בעלי תפקידים בממשלים קודמים.

כסגן שר במשרד, מיורקס היה שותף למהלך הפשרת היחסים עם קובה שהוביל הנשיא אובמה ב-2016. הקידום עכשיו, יהווה עבורו כמובן סגירת מעגל אישית, כ'מהגר' הראשון העומד בראש המשרד העוסק בהגירה.

כעת יחליף אלחנדרו את צ'אד וולף כמי שיעמוד בראשות המשרד שגובש לאחר פיגועי הטרור במגדלי התאומים בשנת 2001, וזכה לביקורת קשה בקרב הדמוקרטים, המזהים אותו כמי שתמך במדיניות הרחקת המהגרים הקשוחה של הנשיא טראמפ.

מינויו של מיורקס צפוי לשדר אות הרגעה, כמו גם לספק בסיס תמיכה לביידן בקרב המגזר הלטיני בארה"ב, הרואה במיורקס את נציגו, כבן למשפחת מהגרים מקובה הלטינית.

מה שמחזיר אותנו לעברו של השר הממונה: משפחתו היהודייה של מיורקס נמלטה לארה"ב בעודו תינוק, לאחר המהפכה הקומוניסטית של פידל קאסטרו בקובה. אחדים ממנה נמלטו עד לישראל, בעקבות מדיניות ההגירה הקשוחה של ארה"ב כלפי מהגרים לטיניים באותה העת.

יהדותו של מיורקס היתה ניכרת, בתפקידו הקודם במשרד, כאשר סייע לקהילה היהודית להילחם באנטישמיות, וקשריו עמה מוגדרים כטובים. הוא אף מבקר את בני משפחתו בישראל לעתים קרובות, והיה שותף למיזם סייבר ישראלי-אמריקאי.

בראיון שהעניק בעבר לג'רוזלם-פוסט טען אלחנדרו מיורקס, כי זהותו מורכבת - יהודית-אמריקאית-לטינית - וכי הוא משתדל להנחיל לשלוש בנותיו את מכלול הזהויות המורכב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר