צפו בתיעוד

מומיות מלכי מצרים הועברו במצעד מרהיב

תחת אבטחה כבדה, תפאורה מלכותית במיוחד, תזמורת ענק ובהשתתפות אלפים, הועברו מומיותיהם של 22 מלכי מצרים למשכן החדש של מוזיאון ההיסטוריה המצרית בקהיר (בעולם)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: מוזיאון ההיסטוריה המצרית)

תהלוכת ענק התקיימה אמש (מוצאי שבת) בבירת מצרים קהיר. הטקס העצום, שעלה מיליוני דולרים, כלל את העברתם של 18 מלכים וארבע מלכות מהמוזיאון המצרי, בניין ישן מהמאה ה-19 סמוך לכיכר תחריר, למוזאון החברה המצרית החדש שם יוצגו המומיות כחלק מתערוכת מצרים העתיקה.

אלפי אנשים השתתפו באירוע היוקרתי והחגיגי, שנערך ללא מגבלות בשל הירידה הניכרת בתחלואת הקורונה גם במצרים.

ב"מצעד הזהב הפרעוני", שמו הרשמי של המצעד, השתתפו מאות חיילים, רקדנים, מוזיקאים ורכבי משטרה שהצעידו את המומיות ברחובות קהיר.

לכל מומיה הוצמדה פמלייה נרחבת ורכב שהעביר אותה למוזיאון. כדי להימנע מפגיעה בגופות המשומרות בנות אלפי השנים במהלך טלטולן, ארונות התצוגה מולאו בחנקן במהלך המצעד, ובימים שקדמו לאירוע הכבישים באזור נסללו מחדש כדי למנוע מהמורות שיובילו לפגיעה בהן.

בהפקה הושקעה מחשבה רבה, המומיות הועברו במצעד לפי סדר המלוכה ההיסטורי שלהם. מסקננרה ת'אא השני, ששלט עד 1555 לפני הספירה, שפתח את התהלוכה, בעוד שהמומיה האחרונה שהועברה הייתה זו של רעמסס השני, שתקופת מלכותו נמשכה עד שנת 1213 לפני הספירה. מספר היסטוריונים וחוקרים מעריכים כי רעמסס השני היה הפרעה שתואר בסיפור של יציאת מצרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר