אסון הרכבל

הקרב על איתן: איטליה תחקור את ה'חטיפה'

כנגד סבו של איתן בירן, השורד היחידי מאסון הרכבל שהתרחש לפני מספר חודשים, נפתחה חקירה באיטליה בגין תלונת אחות האב שנספה, לפיה חטף את הילד לישראל מאיטליה (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
משפחת בירן, לפני האסון הנורא (צילום: מתוך פייסבוק, Eva Fernández)

חודשים אחרי שהילד איתן בירן ניצל באסון הרכבל בו נהרגו שני הוריו, אחיו הקטן וסביו וסבתו מצד אביו - המאבק על משמורת הילד, בין צד האב לצד האם - נמשך.

היום (שני) הודיעה המשטרה באיטליה כי היא תפתח בחקירה כנגד הסב (מצד האם), שחטף לכאורה את הילד איתן לישראל מאיטליה, כשלמעשה מי שמחזיקה בו במשמורת לעת עתה היא דודתו, אחות אביו שנהרג.

מכיוון שהילד גדל באיטליה, בשל עבודת אביו כאיש ביטחון בשגרירות ישראל ברומא, הוחלט להשאירו אצל דודתו, אחות אביו, המתגוררת שם - עד שאתמול, סבו, אב אמו, שמוליק פלג, שלכאורה בא לבקרו, לקח אותו ועלה איתו על טיסה במטוס פרטי לישראל. כעת הילד הקטן נמצא בידי דודתו, אחות אמו.

הסיפור הטראגי הזה נמשך, ובמשפחת האב מתלבטים איך לנהוג והאם לערב עורכי דין ולהתכונן למאבק משפטי על המשמורת. בריאיון שהעניקה דודתו הערב ל'כאן חדשות' טענה בתוקף כי היא צריכה להישאר האפוטרופוסית שלו, לאחר שאמש הגישה תלונה במשטרה על חטיפה, נגד סבו: "אני לא אמא שלו אבל הבית שלו כאן".

ב'חדשות 12' פורסם אמש, כי ישנה חוות דעת משפטית, שישראל אימצה, לפיה היא חייבת להחזיר ילד חטוף להיכן שהיה קודם שנחטף, ולפי החוות דעת, לישראל לא יישאר הרבה ברירות והיא תהיה חייבת להחזיר את איתן לדודתו.

מטעם משפחת פלג, משפחת אמו של איתן, נמסר: "הבאתו לישראל נעשתה באופן המגשים את צוואת הוריו. הוא לא נחטף, אלא נמצא בחיק המשפחה, עטוף באהבה ובחום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר