'לב טהור' מחפשת בית

הכת הקיצונית נודדת: 30 הצליחו להיכנס לרומניה, 40 נותרו בחוץ

הכת הקיצונית נמצאת בשבועות דרמטיים לעתידה לאחר שהחליטו לעזוב את גואטמלה. 30 נפשות הצליחו להיכנס לרומניה, 40 שהגיעו יחד איתם נותרו בחוץ • 'כיכר' עם תיעוד חדש מכורדיסטן (TV)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אנשי כת לב טהור (צילום: באדיבות המצלם)

30 מאנשי כת 'לב טהור' נחתו אתמול ברומניה, כך נודע ל'כיכר השבת'. 40 מאנשי הכת, שנמנו עם הקבוצה הנודדת, לא הורשו להיכנס. בימים האחרונים עוברת הכת, המונה כמה מאות בני אדם, גברים נשים וילדים, טלטלות ונדודים משמעותיים.

כזכור, מוקדם יותר היום, כפי שנחשף ב'כיכר השבת', אנשי הכת החליטו לעזוב את גואטמלה באופן סופי. בשנים האחרונות שהו אנשי הכת במתחם גדול בגואטמלה, אך כאמור החליטו לעזוב, לטענתם בשל רדיפת השלטונות, וזאת לאחר מספר פשיטות של המשטרה המקומית. כעת, כאמור, מתברר, כי 30 מאנשי הכת התיישבו ברומניה.

מרבית אנשי הכת עדיין שוהים בגואטמלה, מפוזרים לקבוצות קטנות בבתי הארחה, אכסניות ומלונות שונים, לאחר שעזבו את המתחם בו שהו, כפי שנחשף ב'כיכר השבת'. המשטרה המקומית, פושטת אט אט על המקומות בהם הם שוהים, כהמשך לחיפושים אחר מספר ילדים שמדווחים כנעדרים.

המתחם הגדול בו הם שהו, כלל בית כנסת, תלמוד תורה והכיל בתוכו ציוד רב - החל מטחנת קמח, מכונות כביסה, תנורים, ואך מכונות דפוס. כעת, עם עזיבתם את המקום, הם החלו לארוז את כל הציוד ולפרק את המתחם.

אחד מבכירי הכת אמר השבוע בשיחה עם 'כיכר השבת' כי "אלו ימים דרמטיים מאוד לקהילה".

לשאלתנו, להיכן הם עוברים, הוא השיב: "אנחנו מחפשים מדינה שלא תפריע לנו, שנוכל לחיות ללא רדיפה של השלטון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר