פיצוץ במכרה

טרגדיה בסיביר: 52 בני אדם נהרגו במכרה

אסון מכרה גדול אירע אתמול בסיביר. על פי הידוע עד כה, לפחות 52 בני אדם נהרגו בפיצוץ במכרה בהם 35 כורים וגם שישה מהמחלצים שנהרגו מפיצוץ נוסף לאחר מכן (בעולם)

(צילום: Russian Emergencies Ministry)

אסון מכרה גדול אירע אתמול בסיביר. על פי הידוע עד כה, לפחות 52 בני אדם נהרגו בפיצוץ במכרה בהם 35 כורים וגם שישה מהמחלצים שנהרגו מפיצוץ נוסף לאחר מכן. על פי החשד, השריפה במקום פרצה בעקבות פיצוץ גז מתאן ומנהל המקום וסגנו נעצרו בחשד להפרת כללי הבטיחות התעשייתיים.

הפיצוץ אירע אתמול בשעות הבוקר, שריפה פרצה בפיר האוורור של מכרה ליסטיבאזנה שבדרום מערב סיביר כשבתוך המכרה היו באותה עת 285 כורים. המכרה התמלא עשן ו-239 מהכורים הצליחו להימלט מהלהבות. כל מי שנותר במכרה ככל הנראה קיפח את חייו. חלק מהכורים שנמלטו פונו לבית החולים בשל שאיפת עשן, ארבעה מהם במצב קשה.

הרוסים הפסיקו בתחילה את פעילות החילוץ בשל החשש לפיצוץ נוסף לאחר שנמדדו במקום רמות מסוכנות של גז מתאן, לאחר מכן החילוץ התחדש ולבסוף אכן אירע פיצוץ נוסף שהביא למותם של שישה מהמחלצים.

זהו לא האסון הראשון במכרה הזה, בשנת 2004, פיצוץ גז מתאן הביא למותם של 13 בני אדם. בעקבות האסון הוכרזו שלושה ימי אבל במחוז קמרובו בו נמצא המכרה.

באופן כללי המכרות ברוסיה סובלים מרמת בטיחות נמוכה במיוחד ואירעו בהם כבר כמה אסונות כבדים. הרוסים מנסים לבדוק את בטיחות כורי הפחם במדינה ובשנת 2016 אף הכריזו כי יותר משליש מהם אינם בטיחותיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר