"הרג אזרחים חפים מפשע"

אחרי פגישה עם בלינקן: לפיד גינה את רוסיה

שר החוץ, יאיר לפיד נשא הצהרה מיוחדת לאחר פגישתו עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן בלטביה, בדבריו הזכיר את מאמצי התיווך בין רוסיה לאוקראינה והתייחס להסכם הגרעין (חדשות)

(צילום: סטילס Edits palens וידאו: Kaspars Norde)

שר החוץ, יאיר לפיד נשא היום (שני) הצהרה מיוחדת לאחר פגישתו עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן בלטביה, בדבריו הזכיר את מאמצי התיווך בין רוסיה לאוקראינה וכן התייחס להסכם הגרעין עם איראן.

"ישראל מסייעת במאמץ התיווך יחד עם גרמניה וצרפת, אבל אנחנו ממשיכים לגנות את הפלישה הרוסית. אין הצדקה להפרת הריבונות האוקראינית ולהרג אזרחים חפים מפשע", אמר, "בהנהגתו של ראש הממשלה בנט ישראל מקיימת קשר רציף עם רוסיה והנשיא פוטין וגם עם אוקראינה והנשיא זלנסקי. מטרתנו אחת: לעצור את המלחמה ולמנוע עוד סבל וקורבנות".

"יש לנו אינטרסים בטחוניים חיוניים מול רוסיה בגבולנו הצפוני, ואנחנו מחוייבים לשלומם ובטחונם של מאות אלפי יהודים וישראלים ברוסיה ואוקראינה", הוסיף, "מאמצי התיווך שלנו נעשים בתיאום מלא עם ארצות הברית. ארצות הברית היא בעלת בריתנו הגדולה והקרובה ביותר".

"אנחנו קוראים לפתיחת מסדרונות הומניטריים בטוחים מהערים שנמצאות תחת ירי. אנחנו קוראים להפסקת אש מיידית, שתאפשר משא ומתן שיחזיר את השלום והשקט לאוקראינה".

בהמשך התייחס להסכם המתרקם עם איראן: "ישראל ממשיכה את המאמץ למנוע מאיראן להפוך למדינת סף גרעינית. הסכם הגרעין שעומד להיחתם בוינה הוא הסכם רע ולא אפקטיבי. ישראל אינה מחוייבת לו, ושומרת לעצמה את החופש לפעול בכל דרך נגד תוכנית הגרעין האיראנית".

לסיום אמר: "המלחמה הזו היא תזכורת למדינת ישראל: יש לנו חברים, יש לנו בעלי ברית, אבל בטחוננו צריך תמיד להיות רק בידינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר