ויתור רוסי?

אוקראינה: הרוסים יחזירו את תחנת צ'רנוביל

הסוכנות האוקראינית לאנרגיה אטומית, הודיעה היום, כי רוסיה הסכימה להחזיר לידי אוקראינה את האחריות על אזור צ'רנוביל כולל השליטה בתחנת הכוח הגרעינית של צ'רנוביל (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הרוסים מתחילים לוותר על השליטה באוקראינה? 'אנרגואטום', הסוכנות האוקראינית לאנרגיה אטומית, הודיעה היום (חמישי), כי רוסיה הסכימה להחזיר לידי אוקראינה את האחריות על אזור צ'רנוביל. זאת לאחר שרוסיה כבשה את המתחם של המתקן הגרעיני כבר בימים הראשונים של הפלישה למדינה.

בהודעה מטעם הסוכנות נמסר כי "מספר זעום" של חיילים רוסים נותרו עדייו באזור. החזרת השליטה בצ'רנוביל לידי אוקראינה גובתה במסמך שנחתם על ידי איש צוות בכיר בתחנת הכוח הגרעינית של צ'רנוביל וגורם צבאי רוסי שהופקד על גזרת תחנת הכוח הגרעינית.

באוקראינה הזהירו כל העת כי הפסקת החשמל בתחנת הכח הגרעינית בצ'רנוביל יכולה לגרום לאסון נוסף במקום, עשרות שנים אחרי האסון הגדול שאירע בתחנה. בתחנת הכח אמרו: "חומרים רדיואקטיביים עלולים להשתחרר מתחנת הכוח הגרעינית מכיוון שהיא לא יכולה לקרר דלק לאחר ניתוק החיבור שלה לחשמל. פועלים להשבת החשמל למפעל".

מוקדם יותר הודיעה רוסיה כח תרחיב את הסנקציות שלה גם נגד מספר חברי פרלמנט באיחוד האירופי, זאת בהמשך לסנקציות שהוטלו על הנשיא ביידן, מזכיר המדינה בלינקן ובכירים בוושינגטון. ‏המשמעות: איסור כניסה לרוסיה ועיקול חשבונות בנק ברוסיה, דבר שלרובם ככולם בכלל אין.

בהמשך היום צפוי נשיא ארה״ב ביידן להכריז כי ארה״ב תשחרר מדי יום למשך חצי שנה, מיליון חביות נפט בכדי לכסות על החוסר בנפט רוסי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר