אחרי תיעוד זוועות בוצ'ה

רוסיה הפכה אזרחים למגן אנושי: "הרוסים הם לא בני אדם"

על פי פרסום בכלי תקשות בריטיים, צבא רוסיה השתמש בתושבי כפרים באוקראינה כמגן אנושי מפני הפגזות של צבא אוקראינה • ר"מ בריטניה ג'ונסון: "מה שקורה באוקראינה - טבח שיטתי" (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: משרד ההגנה האוקראיני)

רשת BBC הבריטית פרסמה היום בצהריים (חמישי) כי הצליחו לאמת מידע לפיו רוסיה השתמשה בתושבי כפרים ליד קייב כמגנים אנושיים מפני תקיפות תגובה של צבא אוקראינה.

כך למשל בכפר אובחוביצ'י שנמצא צפונית לקייב רואיינו תושבי רבים שטענו כי נחטפו מבתיהם באיומי אקדחים ורובים, והועברו בכח לאולם התעמלות של בית הספר האיזורי.

בכפר אחר באיזור בשם איוונקיב סיפרו אזרחים על חיילים רוסיים שהחזיקו בשבי אזרחים ואף ירו למוות בחלק מתושבי העיר שיצאו מהבתים.

הכפר אובוחוביצ'י נמצא כ-100 קילומטרים צפונית לקייב, סמוך לגבול עם בלארוס, מדינה ממנה רוסיה פלשה לצפון אוקראינה.

משפחות רבות המכפר סיפרו כי החיילים הופיעו במפתן הדלת עם איומי אקדח וחייבו את כולם להתכנס כאמור באולם ההתעמלות של בית הספר האיזורי, שם השתמשו הרוסים בתושבים כמגן אנושי מפני מתקפות נגד של צבא אוקראינה.

כמה מהתושבים העידו כי חלק מהתושבים כתבו באותיות ענק 'אזרחים', כדי שהחיילים הרוסים יידעו שלא להפגיז. אלא שהרוסים השתמשו בכיתוב הזה לצורך לכידת אזרחים והפיכתם למגן אנושי.

"אמרו לנו שאם לא נפתח את הדלתות ישברו לנו אותן" העיד אחד מתושבי הכפר. "כ-150 אזרחים, כולל נשים, ילדים וקשישים נלקחו לאולם בבית הספר".

איוון, בשנות ה-60 לחייו שנלקח כמגן אנושי סיפר לכתב ה-BBC כי "הרוסים הם פשיסטים, ונדלים. זה היה כאוס, ילדים ואנשים בכו... אני לא רוצה לדבר על הרוסים. הם לא בני אדם".

לידמילה סוטקובה, תושבת אחרת ששימשה גם היא כמגן אנושי סיפרה: "כל פעם שהייתה הפגזה דמיינו איך התקרה תהפוך אותנו לקבר אחים גדול".

קשישה בת 89, ששרדה את מלחמה העולם השנייה סיפרה: "הפולשים הרוסים הם כמו הגרמנים, רק שאת מה שאומרים הרוסים אני מבינה כי הם לא מדברים בגרמנית".

בכפר איוונקוב העיד אדם בשם בוגדאן כי נחטףף על ידי הרוסים וטען כי הוחזק במשך יותר משבועיים בתת תנאים, ובמעלות ממתחת ל-0.

"אח שלי בצבא והם מצאו כומתה שלו אצלי בבית. חייל רוסי הוציא אותי מחוץ לבית וירה לי בברך" סיפר בוגדאן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר