50 ימים של מלחמה

קרבות עזים בעיר הנמל מריופול: מאות נפלו בשבי הרוסי

היום ה-50 למלחמה באוקראינה בשיאו, ובעוד גורמים בצבא הרוסי טענו כי הצליחו לכבוש את העיר הנמל מריופול. בעיר טוענים כי עדיין מתנהלים קרבות קשים • בפולין מחזקים את הגבולות (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות יבגני זבגורודני)

לצד ההתמקדות של הצבא הרוסי במתקפות באיזור מזרח אוקראינה, בצבא הרוסי טענו כי הצליחו לכבוש את עיר הנמל מריופול, עיר שכידוע נמצאת במצור כבר כמה שבועות ללא אספקת מזון, מים ותרופות. מנגד, בעיר הנמל מיהרו להכחיש את הדיווח וטענו כי עדיין מתנהלים בעיר קרבות עזים להגנת העיר.

לצד זאת, בצבא הרוסי טענו היום (חמישי) כי הצליחו לשים את ידם על מעל מאה חיילים באיזור העיר מריופול, זאת אחרי שטענו אתמול כי הצליחו להפיל בשבי גדוד של מעל 1,000 חיילים.

החיילים שנפלו היום בשבי, 134 במספר, נכנעו לטענתם הרוסים והחליטו להניח את נשקם.

לצד פתיחת הגבול הפולני עבור כל הפליטים מאוקראינה, בפולין החליטו הידוק גדר הגבול בינה לבין בלארוס, מדינה ממנה פלשה רוסיה בין היתר לכיוון העיר קייב - ללא הצלחה.

בפולין קיימת ביקורת על כך, שכן בלארוס מנסה להזרים פליטים אל תוך אירופה, ובפולין לא מעוניינים לקבל את הפליטים, שבאו במקור מאיזור מדינות המזרח התיכון, בעיקר תימן וסוריה.

מנהיג בלארוס לוקשנקו זעם בעבר על צעדים שנקט נגדו האיחוד האירופי, מה שהביא אותו לעודד פליטים ברחבי העולם להגיע למדינתו, ומשם מנסה להבריח אותם לפולין בכדי להציף את אירופה בפליטים.

מוקדם יותר הבוקר הופגזה ספינת הטילים "מוסקבה" הייתה אחראית בין היתר למתקפה הרוסית המפורסמת בתחילת המלחמה באי הנחשים, מתקפה שכזכור, צלחה מאוד.

באוקראינה מיהרו כמובן לקחת קרדיט על פיצוץ הספינה אך ברוסיה טרם אישרו זאת ועד כה הטענה הרשמית של הכוחות הרוסיים היא כי תחמושת התפוצצה בתוך הספינה לאחר שריפה, כשסיבת השריפה נמצאת "תחת חקירת משרד ההגנה הרוסי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר