פסל הבכיר הוצת • צפו

ההפגנות נגד המשטר באיראן: עשרות נהרגו, בהם ילדים

המחאות באיראן לא שוככות ומתפשטות למדינות שונות ברחבי העולם • בנורבגיה נעצרו 95 בני אדם שמחו מול השגרירות האיראנית • בין ההרוגים במחאות: ילדים (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
המחאות באיראן (צילום: Darafsh, ויקימדיה)

המחאות נגד המשטר האיראני נמשכות זה היום ה-15, וגם מול שגרירויות שונות ברחבי העולם פרצו מחאות מול שגרירויות שונות של איראן.

כזכור, האישה מסה אמיני, צעירה בשנות העשרים לחייה, מתה במהלך לפני כשבועיים לאחר כמה ימים בהם הייתה בתרדמת, כשלטענת משפחתה ומתנגדי המשטר באיראן - הוכתה למוות על ידי משטרת הצניעות כשלא עטתה חיג'אב על פי דרישת משמרות המהפיכה.

המחאות החלו במחוז כורדיסטאן ממנו הגיעה אמיני ושם מתה, אך לאורך השבועיים האחרונים המחאות התפשטו בכל רחבי המדינה וכן ברחבי העולם.

מחאה נגד איראן בקנדה (צילום: שאטרסטוק)

מוקדם יותר השבת הפגינו סטודנטים בטהראן גם נגד ההגבלות שהטיל המשטר על רשת האינטרנט והתקשורת בניסיון להקשות על המוחים להמשיך כמאוחדים.

בסרטונים הרצים ברשת נשמעים קולות ירי שלא אומתו עד כה ועל פי החשד מדובר בירי בנשק חם של משמרות המהפיכה נגד המפגינים.

כך גם בארגונים בכורדיסטאן טענו כי כוחות הביטחון האיראנים ביצעו ירי ירי בערים שונות באיזור. לצד זאת, המוני מפגינים הגיעו לעיר סקאז במחוז עם תמונה של חמינאי ועליה באותיות ענק "מוות לדיקטטור".

בנוסף, ברשתות החברתיות הופץ סרטון הצתה של פסל לזכר קאסם סולימאני, בכיר משמרות המהפיכה שחוסל על ידי ארצות הברית.

ביום רביעי האחרון התראיין נשיא איראן איברהים ראיסי והתייחס לדיווחים על התגובה האגרסיבית של ממשלו ואמר כי מדובר ב"מתפרעים" ולא במוחים, ולכן "יש להבחין ביניהם".

על פי דיווחים של ארגונים זכויות אדם באיראן, עד כה נהרגו במחאות מעל 80 בני אדם, בהם גם נשים, ילדים ועיתונאים שהגיעו לסקר את המחאות הקשות.

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר