לא כל כך מהר...

תוצאות מהירות בבחירות בארה"ב? האפשרויות שישנו את התמונה

שעות לאחר פתיחת הקלפיות בארצות הברית, מסתמן כי תוצאות ברורות לגבי אובדן או שמירת הרוב בקונגרס לא בהכרח יגיעו במהירות | אלו האפשרויות (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

בחירות האמצע 2022 בשיאן: יותר משעתיים אחרי פתיחת הקלפיות בבחירות האמצע בארצות הברית, נראה כי תוצאות ברורות באשר לניצחון או הפסד של צד אחד או אחר, לא יגיעו כל כך מהר.

'כיכר' עם 3 תרחישים אפשריים שיכולים לעכב את התוצאות של אחת ממערכות הבחירות המרתקות שהיו בארה"ב בשנים האחרונות.

בכירים בבית הלבן אומרים כי הנשיא ביידן הבין כי לא ישמר את הרוב בבית הנבחרים, אך ייאבק על הרוב בסנאט - הדבר שעשוי לעכב את התוצאות.

האפשרות הפחות סבירה: תוצאות מהירות

במקרה והמפלגה הרפובליקנית מצליחה להשיג לפחות 50% בג'ורג'יה וכן רוב בפנסילבניה - ככל הנראה לא יהיה צורך להמתין במתח, שכן לפחות המגמה תהיה ברורה.

אפשרות נוספת היא ניצחון רפובליקני בניו המפשייר - או לחילופין, ניצחון דמוקרטי במדינת אוהיו.

אין 50% בג'ורג'יה

על פי חוקי מדינת ג'ורג'יה, אם אף אחד מהמועמדים לא השיג לפחות 50 אחוזים מקולות הבוחרים, שני המועמדים המובילים ימצאו את עצמם בסיבוב שני בעוד חודש.

למרות העובדה כי המועמד הדמוקרטי והרפובליקני מתחרים ראש בראש בפערים זעומים, ייתכן כי אף אחד מהם לא ישיג 50 אחוזים בגלל מעבר של אחוזים בודדים למועמד הליברטריאני. מקרה כזה יכול להשאיר במתח את הבית הלבן אם יצליח לשמור את הרוב בסנאט.

מירוץ צמוד בבית הנבחרים בניגוד להערכות

אם וכאשר הסקרים יתבררו כלא מדויקים והמפלגה הדמוקרטית תצליח להגיע למצב של מירוץ צמוד על בית הנבחרים, הדבר עשוי לעכב את ההבנה של תמונת המצב.

עם זאת, נראה כי דווקא התמונה בבית הנבחרים צפויה להיות ברורה ביממה הקרובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר