משבר בחברה

קיצוצי ענק ב"אמזון": זו הסיבה שכ-10,000 עובדים יפוטרו

מייסד החברה הצהיר שיתרום את מרבית כספו, ובינתיים מתכוון לפי דיווחים בארצות הברית לפטר כעשרת אלפים עובדים במסגרת קיצוצים (עסקים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
תאגיד אמזון (צילום: shutterstock)

ענקית הקניות האינטרנטית, אמזון, תפטר בקרוב כ-10,000 עובדים. כך לפי דיווח הערב (שני) ב'ניו יורק טיימס'. זאת במסגרת קיצוצים כלליים בחברת הענק.

הפיטורין יתחילו כבר השבוע. לפי הדיווח בארצות הברית מדובר בקיצוצים הגדולים ביותר בהיסטוריה של אמזון. עם זאת יש לציין שביחס למספר העובדים בחברה מדובר באחוזים זניחים. עובדים בה למעלה ממיליון וחצי בני אדם.

טרם ידוע אם יפוטרו גם עובדי החברה בישראל.

בתקופה האחרונה, בצל המשבר הכלכלי שתוקף בחודשים האחרונים לא מעט מדינות וחברות בעולם, מספר חברות הודיעו על פיטורי ענק של עובדים. מטא, פייסבוק לשעבר, הכריזה על פיטורי 11 אלף עוברים, וכך גם מייקרוסופט, אינטל וטוויטר. כעת מצטרפת אליהם גם אמזון.

ב-ynet דווח כי ג'ף בזוס, מייסד אמזון והאיש הרביעי בעושרו בעולם, שהונו מוערך סביב 124 מיליארד דולר, הודיע שיתן את מרבית הכסף שלו לתרומות במהלך חייו.

בראיון לרשת CNN אמר בזוס: "לבנות את אמזון לא היה קל, זה דרש הרבה עבודה קשה וכמה אנשים מאוד חכמים ואני חושב שפילנתרופיה מאוד דומה לזה. זה לא קל, זה מאוד קשה ואני חושב שיש הרבה דרכים לעשות את זה בצורה לא יעילה. אנחנו בונים את היכולת שלנו לתת את הכסף הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר