בכיר האשים את טראמפ: "יותר מדי כאוס"

ניצחון חמוץ מאוד: הרפובליקנים השיגו רוב בבית הנבחרים אחרי שנכשלו בסנאט

שבוע וחצי אחרי בחירות האמצע והתוצאות ממשיכות להתבהר. במהלך הלילה השיגה המפלגה הרפובליקנית באופן רשמי רוב בבית הנבחרים, הלא הוא הבית התחתון. לעומת זאת, לא הצליחו להשיג שליטה בבית העליון - הסנאט (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

ספירת הקולות לבית הנבחרים של ארצות הברית נמשכת, אך כעת ברור כי המפלגה הרפובליקנית השיגה את מספר הקסם 218 לרוב (ממש כפי ש-61 הוא מספר ה'קסם' של הכנסת).

לצד זאת, נותרו עוד 6 מושבים מתוך 435 מושבי בית הנבחרים שעדיין לא נספרו ועדיין לא ברור בידי מי יוחזקו - הדמוקרטים של ביידן או הרפובליקנים.

ההישג למפלגה הרפובליקנית מגיע באווירה עכורה במפלגה - זאת כשההישג נחשב לכישלון, שכן הפער בין הרפובליקנים לדמוקרטים קטן הרבה יותר מהסקרים ובנוסף, הסנאט נותר בשליטת המפלגה הדמוקרטית, הישג עבור הנשיא ביידן.

בסנאט כאמור, הדמוקרטים השיגו לכל הפחות 50 מושבים מתוך ה-100, דבר שמקנה להם רוב, שכן במקרה של הצבעה המגיעה לשיוויון 50-50, סגנית הנשיא האריס מתערבת והופכת לקול המכריע (לטובת הדמוקרטים כמובן).

בנוסף, נותר עוד מושב אחד בסנאט שטרם ברור אם יאוייש בידי איש המפלגה הרפובליקנית או איש המפלגה הדמוקרטית.

התמונה בג'ורג'יה תתבהר אחרי סבב בחירות חוזר שיתקיים בקרוב בין שני המועמדים לאחר שאף אחד מהם לא השיג רוב של 50 אחוזים.

במהלך הלילה (בין רביעי לחמישי), תקף חבר הסנאט הוותיק מטעם המפלגה הרפובליקנית שנבחר לכהן שוב כמנהיג המיעוט הרפובליקני בסנאט, מיץ' מקונל את חברו למפלגה, נשיא ארה"ב הקודם דונלד טראמפ.

במהלך הצהרה שנשא, רמז לאשמתו של טראמפ ושל אנשי שלומו שנכשלו בבחירות לסנאט ואמר כי הבחירות היו עם "יותר מדי כאוס. יותר מדי שליליות".

לטענתו, הקמפיין ה"שלילי" הבריח מצביעי מרכז ומצביעי ימין מתונים יותר שנשארו בבית או בחרו בדמוקרטים.

ההחזקה בסנאט תסייע לביידן, אבל אובדן הרוב בבית הנבחרים עשוי לחייב את הבית הלבן לשתף פעולה עם המפלגה הרפובליקנית, גם אם השיגה הישג חמוץ למדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר