ההכרעה נפלה

רוב לדמוקרטים בסנאט: המועמד הדמוקרטי ניצח בג'ורג'יה

הדמוקרטים השיגו רוב בסנאט - גם ללא זכות הווטו המוקנית למפלגת השלטון במצב של תיקו, וזאת עם ניצחונו של המועמד הדמוקרטי בג'ורג'יה בסיבוב השני (בעולם)

איצלה כץ | כיכר השבת |
חתם את הגל הכחול. רפאל וורנוק (צילום: מייקל סקוט מילנר / Shutterstock)

רפאל וורנוק, זהו שמו של הסנאטור המכהן במדינת ג'ורג'יה, שניצחונו הלילה (רביעי) חתם את 'בחירות האמצע' בארה"ב. מתחרהו הרפובליקני, הרשל ווקר, הפסיד לו על אף - ויש שיאמרו בגלל - תמיכתו של נשיא ארה"ב לשעבר, דונאלד טראמפ.

כזכור, הסקרים שפורסמו לפני בחירות האמצע בחודש שעבר צפו 'גל אדום' - ניצחון רפובליקני מוחץ גם בבית הנבחרים וגם בסנאט. נשיא ארה"ב לשעבר מטעם המפלגה הרפוליקנית התערב בבחירות והשתתף בעצרות בחירות בכל רחבי ארה"ב - משל היו אלו הבחירות לנשיאות.

אולם, תחזיות הסקרים התנפצו דווקא אל מול 'גל כחול' בבחירות לסנאט וניצחון דחוק של הרפובליקנים בבית הנבחרים. כאמור, את הרוב בסנאט הרוויחו הדמוקרטים עוד לפני הסיבוב השני במדינת ג'ורג'יה שנערך אמש, בשל החוק האמריקני המקנה זכות כפולה למפלגת השלטון, כך שגם במקרה של ניצחון הרשל ווקר - המועמד הרפובליקני, השליטה היתה בידי הדמוקרטים, אולם ניצחונו של וורנוק הדמוקרטי הקל מעליהם את השליטה בסנאט.

בתוך כך פורסם כי ג'יל ביידן, רעייתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מי שמכונה 'הגברת הראשונה' בארה"ב, שוחחה עם נשיא צרפת עמנואל מקרון במסגרת ארוחת ערב פרטית ואמרה לו כי היא ובעלה כבר מוכנים לרוץ לנשיאות בשנית בבחירות 2024. אף שאין זאת הודעה רישמית, פרשנים בארה"ב רואים באמירה זו - הצהרת כוונות רצינית מטעם הזוג הנשיאותי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר