מעצרו של הנשיא

דרמת הענק בפרו: שני שוטרים נחטפו ועשרות אזרחים נפצעו במחאות סוערות במדינה

עשרות נפצעו במהלך מחאות נגד ההחלטה של משטרת פרו לעצור את הנשיא הקודם אחרי שהחליט לפזר את הפרלמנט ולטול לעצמו סמכויות רבות מחשש שיודח | הנשיא הודח לאחר שהודעתו הייתה לא חוקית לטענת המשטר - מה שהוביל למחאה נרחבת (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: שגרירות האיחוד האירופי בלימה, לפי סעיף 27א)

דרום אמריקה כמרקחה: עשרות נפצעו, בהם כמה שוטרים, במהלך מחאות נגד ההחלטה לעצור את נשיא פרו פדרו קסטיו שהודח מתפקידו בסוך השבוע שעבר.

ההחלטה על הדחתו בוצעה על ידי הפרלמנט, זאת זמן קצר אחרי שקסטיו עצמו החליט לפזר את הפרלמנט מחשש שיודח על ידו.

קסטיו הודיע כי יטול לעצמו את הסמכויות בתקנות לשעת חירום. בעקבות הדברים, סגניתו הודיעה כי קסטיו מנסה "לבצע הפיכה" והודיעה שלא תשתף איתו פעולה.

זמן קצר לאחר מכן גם במשטרה הודיעו כי לא ישתפו פעולה עם ההחלטה הלא חוקית של הנשיא, מה שהוביל כאמור את הפרלמנט להדיחו מתפקידו. כעת הנשיא לשעבר נתון במעצר והוא נחקר בחשד לניסיון הפיכה ומרד.

בעקבות המעצר שבוצע ביום חמישי האחרון, הוצתו מחאות ברחבי פרו שמסרבות לדעוך, ונכון להיום (ראשון), על פי דיווחים במדינה, כמה עשרות בני אדם נפצעו בדרגות פציעה שנות כשבין הפצועים הם גם שוטרים שהגיעו להשליט סדר בין המפגינים.

במהלך המחאות, כך על פי דיווח של המשטרה המקומית, כמה מפגינים חטפו שני שוטרים ודרשו את שחרורו של הנשיא המודח בתמורה לשחרור השוטרים.

זמן קצר לאחר מכן הצליחה המשטרה לשחרר את שני השוטרים והם עוברים הערכה רפואית בנוגע למצבם בשעות שהיו בשבי של המפגינים.

במשטרה פרו מדווחים כי לצד הפצועים הרבים, כמה מפגינים שהתפרעו במחאות נעצרו.

לאחר הדחת הנשיא קסטיו, סגניתו נכנסה לתפקידה והפכה לנשיאה הראשונה בתפקיד - שמהרה להבהיר כי לא תוציא את פרו לבחירות כשהמדינה "מצולקת ומשוסעת", ולכן תמשיך לכהן בתפקיד הנשיאה בשנים הקרובות.

בשנים האחרונות סובלת פרו מחוסר יציבות פוליטית, זאת אחרי שהנשיא המודח קסטיו הצליח להפוך לנשיא כשהיה השלישי תוך שנה בלבד שהפך לנשיא (בשנת 2020).

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר