הקור שישבור

החורף מגיע: האם זה מה שיכניע את אירופה להסרת סנקציות מפוטין?

פתיתי שלג ראשונים נערמו השבוע ברחבי הממלכה המאוחדת ובישרו שהחורף כבר כאן, על מלא | אלא שאחרי שהמשחק בשלג הסתיים, החורף הקפוא באירופה - בצל המלחמה באוקראינה, עשוי דווקא לשחק לטובתו של פוטין (המגזין)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

פתיתי שלג ראשונים נערמו השבוע ברחבי הממלכה המאוחדת ולמעשה הכניסו את אירופה לחורף מלא-מלא. אחרי שהילדים (וגם המבוגרים) סיימו לשחק בשלג, החורף הקפוא שהגיע לאירופה עשוי לשנות את פניה, חורף ראשון בצל המלחמה באוקראינה.

>> למגזין המלא <<

בעוד עד כה הטמפרטורות היו סבירות, באירופה צפויות המעלות לרדת אל מתחת למינוס עשר, קור שמצדיק לכל הדעות הפעלת חימום.

אלא שבשנה האחרונה קרה לא מעט, במיוחד אחרי פלישת פוטין לאוקראינה, דבר ששינה את מחירי האנרגיה וברוב המדינות באירופה לא חלמו על חשבונות חשמל ואנרגיה כל כך גבוהים.

בעוד האירופאים מעוניינים להחרים את אחד מספקי האנרגיה הגדולים שלה - ולדימיר פוטין, נראה כי העשור האחרון בו גרמניה, צרפת ושאר מדינות האיחוד הפכו תלותיות ברוסיה - משפיע.

בלי חשמל: לוחמים תחת שלג בלבוב, אוקראינה (שאטרסטוק)

אמנם באירופה הצטיידו במהלך הקיץ בגז נוזלי ויפיקו ממנו חשמל, אך המחיר יקר מאוד. ראש ממשלת בריטניה לשעבר בוריס ג'ונסון אמר עוד לפני חודשים ארוכים כי לדעתו, כל גרוש שהצרכן במערב משלם יותר, מדובר בתרומה לאוקראינה ודבקות בעמדה שלא לשתף פעולה עם הרודן הרוסי.

יחד עם כל הקלישאות, יהיה מדובר בחורף קשה. עבור האיחוד האירופי יהיה זה מבחן מנהיגות לראות אם כלל מדינות האיחוד ימשיכו לשתף פעולה ולסרב לגז הרוסי יחד, או שמא הקור ישבור אותם כמו שרוצה פוטין.

בסוף, מדובר במלחמה מי ישבר ראשון. מוסקבה נכנסה לבידוד מדיני ונראה כי בתוך רוסיה הקולות נגד המלחמה עולים וגוברים בצל העובדה שהסנקציות מתחילות להשפיע גם על הצרכן הפרטי ברוסיה.

מהצד השני, בקרמלין מקווים כי אזרחי המערב יחלו ללחוץ לעצור את התמיכה לאוקראינה או לכל הפחות להסיר סנקציות מרוסיה כדי להוריד מהמעסה הכלכלית שגם כך שולטת במערב ובעולם כולו.

450 מיליון תושבים חיים באיחוד האירופי, והם כבר משלמים מחיר כבד בשל הפלישה של פוטין לאוקראינה. סקרים הראו ירידה בתמיכה בהטלת סנקציות על רוסיה באזור החודשים אפריל-מאי (אזור ל"ג בעומר), אז החלו מחירי האנרגיה באירופה לעלות.

בצרפת הזהירו מוקדם יותר כי באזורים מסוימים עשויות להתרחש הפסקות חשמל בעקבות מחסור במשאבי אנרגיה. כך גם ראש רשות החשמל הבריטית אמר כי בשעות הערב בריטניה עשויה להתמודד עם הפסקות חשמל "בימים קרים במיוחד".

(צילום: שאטרסטוק)

כמובן שאנו בישראל גם נושפע מכל עלייה במחירי האנרגיה, כפי שהיה עד היום. נכון, חשבון החשמל של מוישה בבני ברק זול מחשבון החשמל של יואכים מברלין בכמעט חצי - אבל הדבר עשוי להשפיע על כולנו.

עליה במחירי האנרגיה העולמית עשויות לטלטל גם את מחיר האנרגיה בישראל, וחמור מכך, לספק תירוצים ליצרנים לייקר עוד ועוד מוצרים.

באירופה כנראה ייאלצו לחשב את צריכת החשמל, וככל הנראה יתחילו מהמשק העסקי בניסיון להימנע מלחייב אזרחים לחיות כמו לפני עשרות שנים.

בפינלנד הקפואה אפילו החליטו לבטל את חימום המכוניות ולהגדיר אותו כמותרות. כדי להבין במה מדובר - בגלל שכל כך קפוא במדינה מציידים את המכוניות גם בתנור חימום בחניה הפרטית שמתחבר לחשמל בבית כדי לחמם את האוטו לפני היציאה, כי לא תמיד המנוע מצליח להתגבר לבדו על הקור ואפילו לעיתים לא מניע.

ולמרות הכל, לא הכל כל כך גרוע. באיחוד האירופי נערכו וכנראה אם החורף לא יהיה קשה, ועם הרבה תפילות, יצליחו לשרוד את החורף הקר והיקר.

השבוע אמר קנצלר גרמניה שולץ כי יחזור לשתף פעולה עם רוסיה לאחר המלחמה, צעד מוזר ונראה כי עדיין לא חווה את הטראומה של מה שקודמתו עשתה כשהפכה את גרמניה והאיחוד האירופי לתלויות ביושב בקרמלין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר