"התרסקות מכוונת"

ממצאים מפתיעים: מי הוביל להתרסקות המטוס המלזי?

טיסת MH370 מקואלה לומפור לבייג'ינג נותרה בגדר אחת התעלומות הגדולות של עולם התעופה במאה ה-21 | במשך 8 שנים חקר ראש צוות החקירה של ההתרסקות - ריצ'ארד גודפריי, את ההתרסקות המזעזעת שלא הותירה ניצולים | אלו הפרטים המפתיעים שלא פורסמו מעולם (בעולם)

דוד הכהן | כיכר השבת |
תעלומה לנצח. מטוס מלזי ממריא (צילום: Shutterstock.com)

8 שנים חלפו מאז אבדו עקבותיה של טיסה MH370, שהמריאה במרץ 2014 מקואלה לומפור לבייג'ינג. חלפו שבועיים וממשלת מלזיה הודיעה בצער כי לא נותרו ניצולים מבין 239 הנוסעים שהיו על המטוס שהתרסק באוקיינוס ההודי. במשך השנים הועלו תיאוריות קונספירציה רבות באשר לסיבת התרסקות המטוס, החל מכשל טכני וכלה באירוע טרור.

במהלך השנים, מינתה ממשלת מלזיה את ריצ'ארד גודפריי, לראש צוות החקירה שיבדוק את סיבת ההתרסקות. קרוב ל-8 שנים שהוא וצוותו עוסקים רק בזה. כעת מתפרסמים חלק מתוצאות החקירה. בריאיון, אותו העניק גודפריי לעמיחי שטיין ב'כאן חדשות', הוא חושף כי הוברר מעל לכל ספק שהאדם שישב בתא הטייס ריסק את המטוס לים.

אך אין זה אומר בהכרח כי הטייס הרשמי של הטיסה עשה זאת. "ייתכן ואדם כלשהו חטף את המטוס והא זה אשר ריסק אותו בעוצמה במימי האוקיינוס ההודי", מדגיש גודפריי, "אך הוברר מעל לכל ספק כי לא היה מדובר בכשל טכני ללא מעורבות אדם". גודפריי מדגיש כי ישנם עוד ממצאים שהועלו במסגרת החקירה.

גודפריי מפרט: "הטייס היה פעיל. הוא שינה כמה פעמים במהלך הטיסה את גובה הטיסה. הוא גם סטה מהמסלול כמה פעמים". צורת הנזק שנגרם למטוס מראה בבירור כי הוא התרסק בעוצמה ובצורה מכוונת היישר אל תוך הים. "אם היה כשל טכני, הטייס היה מנסה להנחית את המטוס בשדה התעופה הקרוב ביותר. כאן הוא פשוט המשיך לטוס בצורה מוזרה במשך שעות ארוכות. זאת לא התנהלות של טייס המגלה כשל טכני", מסביר גודפריי.

כזכור, 3 שנים לאחר ההתרסקות, הודיעו ממשלות אוסטרליה, סין ומלזיה כי הן סוגרות את החקירה. במהלך החיפושים נמצאו 37 חלקים משברי המטוס. עד היום ישנן מדינות המצהירות על כוונתן לשלוח צוותי חיפוש לחפש עוד שרידים שיוכלו לגלות מעט יותר על הידוע עד כה על ההתרסקות המסתורית שהסעירה את עולם התעופה וגירתה את דמיונם של חובבי הקונספירציות.

האם אי פעם נדע בוודאות מה גרם לטייס להתרסק באמצע שום מקום" ריצ'ארד גודפריי מאמין כי ייתכן והתעלומה תיפתר אי פעם אך לא שולל שהסיפור יישאר כמיסתורין של המאה העשרים ואחת.

שברי המטוס המלזי (צילום: Shutterstock.com)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר