"ציוד המיועד לגרעין"

אזרח ישראלי נעצר בארה"ב - החשד: הבריח ציוד מתוחכם לצבא הרוסי

אזרח ישראלי בן 35 מחיפה נעצר, יחד עם עוד אזרח אמריקני וחמישה אזרחים ישראלים | על פי כתב האישום כל העצורים היו בקשר עם חברות רוסיות, ופעלו להעביר להם ציוד אלקטרוני ורכיבים קריטיים לפעילות צבאית ועוד | כל הפרטים (חדשות בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
המלחמה באוקראינה | בעיגול: אלכסי (צילום: פייסבוק, הצבא האוקראיני)

שבעה אזרחים מהעולם נעצרו לאחרונה בארצות הברית, בחשד שפעלו לספק לצבא הרוסי ציוד אלקטרוני קריטי בעבור המלחמה, כנגד השבעה הוגש כתב אישום.

אחד מהעצורים הוא אזרח ישראלי בשם אלכסיי בריימן, בן 35 מחיפה המתגורר עם רעייתו ומשפחתו בשנים האחרונות בניו המפשייר שבארצות הברית.

בכתב האישום שהוגש כנגד הישראלי, חמישה אזרחים רוסים ואזרח אמריקני, הם מואשמים, כי היו בקשר עם חברות רוסיות ממוסקבה שעובדות בשיתוף פעולה עם השירות החשאי בארה"ב, והם העבירו להם ציוד קריטי המיועד לפעילות הצבאית של רוסיה באוקראינה.

על פי החשד, כל השבעה שנעצרו השיגו ציוד אלקטרוני מתוכם ורגיש בשווי של מיליוני דולרים ממספר יצרנים וספקים אמריקניים ודאגו לשלוח את זה ללקוחות קצה רוסיים..

התובע הכללי אמר: "הם פעלו להקמת רשת הברחות והעבירו ציוד אמריקני רגיש למכונת המלחמה הרוסית, תוך שהם מפברקים מסמכי שיט וחשבוניות שונות".

בכלי התקשורת אף מדווחים, כי חלק ממה שהעבירו אותם שבעה אנשים, כוללים חומר המיועד עבור גרעין. העונש המרבי שיהיה ניתן לגזור עליהם הוא עד 30 שנות מאסר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר