ההפגנות האלימות במדינה

החלו ניסיונות החילוץ של עשרות ישראלים שנתקעו בפרו

ההפגנות האלימות בפרו, נמשכות גם כעת, ועשרות ישראליים שהגיעו לטייל במדינה, מצאו את עצמם תקועים במדינה הבעייתית | משרד החוץ חידד את אזהרת הנסיעה (חדשות בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הפגנות עבר בפרו (צילום: שאטרסטוק)

דינה בולוארטה, נשיאת פרו הודיעה הערב (מוצאי שבת) שלא תתפטר למרות ההפגנות החריגות נגדה, בינתיים, משרד החוץ הישראלי פועל להוציא את הישראלים מהדינה שנהפכה למסוכנת.

לאחר שהוכרז מצב חירום בפרו, משרד החוץ מחדד את אזהרת המסע למדינה, ואומר: "לאור ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות בפרו והכרזה על מצב חרום במדינה לחודש הקרוב".

"משרד החוץ ממליץ לאזרחים ישראלים השוהים בפרו להימנע ככל שניתן מהתקהלויות, מהגעה למקומות בהם מתקיימות הפגנות בעת הזו, ולהיות קשובים לאמצעי התקשורת ולהודעות משרד החוץ".

עוד אומרים במשרד החוץ: "מבקשים להדגיש כי באזורים מסוימים במדינה, ובמיוחד במחוז קוסקו ובאזור מאצ'ו פיצו, ישנן חסימות כבישים המגבילות את התנועה באזור, כמו גם את הכניסה והיציאה ממנו, שכן מערכת הרכבות וחלק משדות התעופה אינם מתפקדים".

שגריר ישראל בפרו, ערן יובן, מדווח על המצב במדינה ועל ההנחיות למטיילים ישראלים

"משרד החוץ ממליץ לאזרחים ישראלים המתכננים להגיע לפרו לנקוט במשנה זהירות ולהתעדכן במצב בשטח", נמסר כאמור ממשרד החוץ.

מחברת פספורטכארד ומחברת מגנוס נמסר: "עם ההגעה לקוסקו של קבוצת הישראלים שנזקקה לחילוץ, מתחיל השלב הבא במבצע של חברת פספורטכארד ויחידת החילוץ של חיליק מגנוס שיכלול את הוצאת מאות הישראלים שנמצאים בפרו הנמצאת במצב חירום."

תיעוד מרגעי החילוץ (פספורטכארד מגנוס)

בשבוע שעבר, בצעד שנחשב לחריג גם בפוליטיקה הפראית והדינאמית של הרפובליקה הדרום אמריקאית, הודח הנשיא המכהן - פדרו קסטיו ונעצר מיד בתום ההדחה. סגניתו, דינה בולוארטה מונתה תחתיו- כאשר העם הפרואיני סירב גם למינויה.

קסטיו, מורה לשעבר, הוא הנשיא הראשון של פרו שהגיע ממשפחת איכרים. עד מינויו לנשיא הוא אינו כיהן בשום תפקיד ציבורי או פרלמנטרי והתגורר בבית העשוי חימר בכפר בהרי האנדים.

בשנת 2021 הוא התמנה לנשיא לאחר שגרף את תמיכתם של הכפריים בפרו. ממשלתו לא ידעה רגע אחד דל והיתה עתירה בסנסציות והתפטרויות המוניות של פקידים ואף שרים. במהלך כהונתו התפטרו והודחו עשרות שרים. 6 חקירות פליליות נפתחו כנגדו רובן המוחלט (5 חקירות) בחשד לעבירות שחיתות חמורות.

בחודשים האחרונים ניסו מפלגות הימין בפרו להדיחו בהצבעות בקונגרס ונכשלו. בשבוע שעבר ראה קסטיו כי ניסיון ההדחה השלישי עלול להצליח, והורה על פיזור הקונגרס, הליכה לבחירות והקמת ממשלת חירום בראשותו עד לבחירות. הצעתו של קסטיו נדחתה ברוב עצום והדחתו עברה בהצבעה בקונגרס.

קסטיו האשים את חברי הקונגרס כי הם פוגעים בדמוקרטיה השברירית ממילא של פרו אשר סובלת גם כך מאי יציבות פוליטית. הוא הואשם בהמרדה ונעצר מיד בתום הליך ההדחה. תחתיו מונתה כאמור, סגניתו דינה בולוארטה.

בעקבות מעצרו, החלו תומכי הנשיא המודח להפגין בכל רחבי פרו. בעיר לימה - בירת פרו, התרחשו מהומות ענק וצירים מרכזיים נחסמו. בריכוזי הכפריים, הערים אנדבואיילאס ובארקיפה ההפגנות היו אלימות במיוחד ושבעה מפגינים נהרגו כתוצאה מעימותים קשים עם כוחות הביטחון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר