"פשע נגד הדמוקרטיה?

דונלד טראמפ מתקרב לכלא או לבית הלבן? | באנו לפשט

ועדת החקירה לאירועי הקפיטול, המליצה להגיש כתב אישום נגד נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, בשורה של אישומים | האם טראמפ מתקרב לבית הלבן או דווקא ל-20 שנות מאסר בכלא? | באנו לפשט (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק, Tyler Merbler ויקימדיה)

"אנו מבינים את החומרה של כל החלטה שאנו עושים - בדיוק כפי שאנו מבינים את גודל הפשע נגד הדמוקרטיה", כך אמר השבוע בקול ברור חבר הקונגרס היהודי-אמריקני ג'יימי רסקין.

>> למגזין המלא <<

רסקין משמש בין היתר כחבר מטעם המפלגה הדמוקרטית בוועדת החקירה לאירועי הקפיטול, הוועדה שהמליצה להגיש נגד נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, כתב אישום בשורה של אישומים.

החשדות

בעוד שבועיים נציין שנתיים בדיוק לאחד האירועים ההיסטוריים בארצות הברית בשנים האחרונות - ההסתערות על גבעת הקפיטול.

כמקובל, לקראת סוף חודש ינואר 2021, ג'ו ביידן התכונן לכניסה לתפקידו כנשיא ארצות הברית. אלא שימים לפני, יצאו המוני תומכי הנשיא דאז, טראמפ, שטענו לזיוף הבחירות, ועלו על גבעת הקפיטול.

עמוד תליה במהלך הפרעות (צילום: Tyler Merbler ויקימדיה)

האירוע עלה בחיי אדם: חמישה נהרגו במקום, ועוד ארבעה שוטרים מתו. טענת המפגינים הייתה שסגנו של טראמפ, מייק פנס, לא אמור לחתום על תוצאות הבחירות.

פנס סרב לבקשת המפגינים והנשיא טראמפ עצמו - מה שהוביל לקרע בין השניים שלא אוחה עד היום. בעקבות האירועים, הוקמה בקונגרס וועדה מיוחדת לחקירת האחראים, בהם הנשיא הקודם דונלד טראמפ.

(צילום: שאטרסטוק)

השבוע פרסמה הוועדה את החלטותיה, לפיהן, חברי הוועדה, המורכבת מחברי קונגרס דמוקרטים ורפובליקנים, החליטו להמליץ על הגשת כתב אישום נגד טראמפ.

סעיפי האישומים נגד טראמפ:

  1. ניסיון שיבוש הליכים: על פי הוועדה, טראמפ פעל ולחץ על סגנו שלא לאשר את תוצאות הבחירות המהווה עבירה.
  2. ניסיון להצהיר עדות שקר.
  3. ניסיון הונאה של ארצות הברית.
  4. הסתה, המרדה וסיוע להתקוממות על הקפיטול.

מה הלאה?

ההמלצה היא אמנם הראשונה אי פעם שנמסרת על ידי ועדת קונגרס נגד נשיא אמריקני לשעבר, אך המלצה היא המלצה. כעת ההמלצות המלאות צפויות לעבור אל משרד המשפטים האמריקני, לו הסמכות המלאה להחליט אם להגיש כתב אישום נגד טראמפ או להימנע מביצוע של המלצות הוועדה.

הוועדה הורכבה מחברי קונגרס רפובליקנים ודמוקרטים, כשהוועדה מונה שבעה חברים מהמפלגה הדמוקרטית ושניים מהמפלגה הרפובליקנית - ליז צ'ייני ואדם קינזינגר, שתי דמויות רפובליקניות שנחשבות לביקורתיות מאוד כלפי הנשיא לשעבר מטעם מפלגתם.

זיכוי, קנס של מיליונים או 20 שנים בכלא

דונלד טראמפ יצא חבול לחלוטין מבחירות האמצע. רוב מוחלט מבין מועמדי המפלגה הרפובליקנית שהפסידו בבחירות היו אנשיו של טראמפ, שכן הנשיא לשעבר התעקש לקדם גורמים לא מתונים באזורים בהם המתונים הכריעו פעמים רבות את הכף.

אחוזת מאר א לאגו של הנשיא טראמפ (ארכיון הבית הלבן)

ההמלצה ההיסטורית של הוועדה בקונגרס מהווה מכה נוספת לטראמפ שגם כך עוד בקושי התחיל ללקק את פצעי הבחירות.

בל נשכח כמובן, כי דונלד טראמפ מצוי תחת עננת חקירות גדולה, כשבין היתר חלק ממנה הייתה פשיטת ה-FBI על אחוזתו.

הבחירות לנשיאות ארצות הברית מתחילות להתחמם תמיד קצת יותר משנה לפני שהבוחרים יוצאים לקלפי - השנה הזו היא 2023, ונראה שבחודשים הקרובים נראה אם הוא יורד מהמפה, או שיוכל להמשיך להיאבק על הבית הלבן, ולא על חפותו.

כאמור, דברי הוועדה מהווים המלצה בלבד, כך שמבחינה משפטית, כמעט כל האפשרויות פתוחות עבור טראמפ. הוא עשוי להיות מזוכה, להיקנס גם במיליוני דולרים, עונש קלון שימנע ממנו התמודדות נוספת וכן, גם עונש מאסר שיכול להגיע עד ל-20 שנים, תרחיש שנראה כמובן פחות סביר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר