התקבל בתשואות | צפו

זלנסקי בקונגרס: "אוקראינה חיה ובועטת, לעולם לא נכנע"

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נשא הלילה נאום באנגלית הפונה לקהל האמריקני מהקונגרס, בו קרא להגביר את התמיכה באוקראינה והודה על התמיכה עד כה (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: מתוך שידורי הקונגרס)

בנאום בפני הקונגרס הלילה (חמישי) של נשיא אוקראינה זלנסקי בביקורו הראשון מחוץ לאוקראינה מאז הפלישה, הודה הנשיא האוקראיני לקונגרס ולעם האמריקני על התמיכה.

בנאומו אמר זלנסקי כי "הקרב נמשך והוא לא רק על השטח. הוא על החופש." עוד אמר כי "כנגד כל הסיכויים, אוקראינה חיה ובועטת".

"ניצחנו את רוסיה בקרב על דעת הקהל העולמית, אבל עלינו לנצח גם בשדה הקרב. לא רק בשביל האוקראינים" הוסיף הנשיא האוקראיני.

מחיאות כפיים במהלך הנאום (הקונגרס)

בהמשך טען כי "אוקראינה לעולם לא תכנע". בכל הקשור להעברות הכספים של ארה"ב, אמר זלנסקי כי לא מדובר בצדקה: "הכסף שלכם הוא לא צדקה. זוהי השקעה בביטחון העולמי ובדמוקרטיה שאנו מטפלים בה בצורה האחראית ביותר".

בהמשך התייחס להחלטה לספק לאוקראינה טילי הגנה מסוג 'פטריוט' ואמר כי "אם הפטריוטים שלכם יעצרו את הטרור הרוסי נגד הערים שלנו, זה יאפשר לפטריוטים האוקראינים לעבוד במלואם כדי להגן על חירותנו."

עוד אמר בסיום נאומו כי "אוקראינה מעולם לא ביקשה מהחיילים האמריקאים להילחם על אדמתנו במקומנו. אני מבטיח לכם שחיילים אוקראינים יכולים להפעיל בעצמם בצורה מושלמת טנקים ומטוסים אמריקאים."

(הקונגרס האמריקני)

בסיום נאומו העניק זלנסקי ליו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי דגל אוקראיני ועליו חתימות של חיילים מבאחמוט, איזור בו מתנהלים קרבות עזים בימים אלו, ומקום בו ביקר נשיא אוקראינה יממה לפני טיסתו לארצות הברית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר