"פצצת הציקלון"

ארצות הברית קופאת: למעלה ממיליון אזרחים ללא חשמל, 13 איש לפחות נהרגו, טיסות בוטלו

סופת ענק מכה בארצות הברית ומותירה מיליוני אזרחים בכפור וללא חשמל • מותם של לפחות שלושה עשר איש נקבע במדינות השונות (בעולם, חורף)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
פצצת ציקלון בניו יורק, 2018 (צילום: shutterstock)

סופת הענק אליוט, המכונה גם "פצצת הציליקון", מכה בארצות הברית בעוצמה. למעלה ממיליון אמריקנים התעוררו הבוקר (שבת) בבתים ללא חשמל. לפי הדיווחים כ-13 אמריקנים נהרגו בעקבות הסופה.

מדובר בסופת קור קיצונית שצפויה להביא 80 אחוזים משטחי ארצות הברית לטמפרטורות של מתחת לאפס. "כל סופות הציקלון הן לא הוריקנים" הדגיש מדען אקלים בריאיון לרשת NBC. "אבל לפעמים זה מאוד יכול להזכיר הוריקנים", טען.

בחלקים מסוימים בארצות הברית התריעו מבעוד מועד מפני צניחה בטמפרטורות וחשש מפני כוויות קור: "הדבר עשוי להביא למצב של כוויות קור תוך פחות מחמש דקות אם תחשפו בצורה לא נכונה לקור" נכתב בהודעת השירות המטאורולוגי.

מושלי המדינות קנטקי וצפון קרוליינה הכריזו על מצב חריום בעקבות המצב. ברחבי ארצות הברית נערכים לחסימות כבישים בשל הצטברות שלג, קרה וקרח.

שר התחבורה פיט בוטיג'ג' אמר בריאיון לערוץ MSNBC כי למרות הציפייה שהכבישים יהיו פנויים בסוף השבוע "לצערי זה לא יהיה המצב". בנוסף, הודיע שר התחבורה כי מאות טיסות בוטלו, במיוד במדינות דנוור ושיקגו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר