קשת של גינויים

מהומות הענק בברזיל: מאות עצורים במתקני כליאה, הנשיא במתקפה: "נאצים פשיסטים"

גינויים בעולם לפלישת תומכי הנשיא המובס בברזיל אל מוסדות השלטון במדינה • בלוסאנרו הגיב לראשונה לאירועים וגינה את תומכיו שפלשו לקונגרס • גל מעצרים נרחב במדינה, מאות הובאו אל מתקני כליאה • הפרטים והעדכונים סביב דרמת הענק בברזיל (חדשות עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
העצורים בברזיל (צילום: לפי סעיף 27א)

רבים מתומכיו של הנשיא המובס בברזיל, זאיר בולסאנרו, שהשתלטו אמש על בניין הפרלמנט בבירת המדינה ועל בית המשפט העליון וחוללו הרס במה שכונה כ"פרעות הקפיטול בברזיל" - נעצרו הלילה (בין ראשון לשני) במבצע מעצרים נרחב ברחבי המדינה.

תיעודים שפורסמו מראים כיצד המוני עצורים כפותים עושים את דרכם אל מתקן כליאה בברזיל. במקביל שופט בית המשפט העליון בברזיל החליט להדיח את מושל בירת המדינה ל-90 יום, בטענה לליקויים שאפשרו את פלישת ההמונים אל מוסדות השלטון.

לאורך הלילה גינו רבים בעולם את הפרעות. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס לפרעות ומסר כי זהו "שערורייה". לדבריו, "זו מתקפה על הדמוקרטיה, ואסור לערער את רצונו של העם הברזילאי.

גם נשיא ברזיל לשעבר בולסנארו, שתומכיו חוללו את הפרעות, התייחס הלילה לאירועים והצהיר כי הוא "מתנגד" למה שקרה. לדבריו: "במהלך הכהונה שלי תמיד כיבדתי חוקים והגנתי על הדמוקרטיה, השקיפות והחירות הקדושה שלנו".

נשיא ברזיל לולה כינס הערב מסיבת עיתונאים והצהיר כי הפורעים ייענשו. "אנחנו חושבים שהיה מחסור חמור באבטחה. כל האנשים שעשו את המעשים הללו יימצאו וייענשו. אותם אנשים יבינו שהדמוקרטיה מבטיחה חופש, זכויות ביטוי - אבל גם דורשת לכבד את מוסדותיה", אמר.

לדבריו, "אנחנו נחקור מי הם המממנים של הוונדליזם הזה שהגיע אל ברזיליה." בהמשך טען כי יענישו גם את מי שהתרשל בתפקידו: "אם היה מחדל של מישהו בממשל הפדרלי שהקל בנושא ראש - הוא גם ייענש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר