"נאצים פאשיסטים"

יום אחרי הפרעות בברזיל: הנשיא לולה בסבב הדחות; קודמו בתפקיד אושפז בבית החולים

לולה דה סילבה, הנשיא הברזילאי הטרי, פותח בסבב של שינויים בתפקידי המשטר בעקבות המהומות אמש בבירה | לצד זאת, במשטרת ברזיליה מנסים לאתר פורעים שפרצו אל מבני השלטון בבירה (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: 27א, לשכת נשיא ברזיל)

יממה אחרי המתקפה החריגה על מבני המשטר בבירת ברזיל הכוללים את ארמון הנשיא, בניין הפרלמנט ובית המשפט העליון בידי פורעי ימין רדיקלי, נשיא ברזיל הטרי לולה דה סילבה החליט על שורה של צעדים.

במהלך ליל אמש, המונים מתומכיו של נשיא ברזיל הקודם, שהודח בפער של אחוז בודד, הגיעו אל מבני המשטר ומימשו את החשש שהיה לבכירים בברזיל - "פרעות קפיטול" בלב הדמוקרטיה הברזילאית.

נשיא ברזיל באחד מהחדרים ששוקמו תוך זמן קצר (צילום: לשכת נשיא ברזיל)

גם הנשיא לולה וגם נשיא בית המשפט העליון הבטיחו כי יביאו לדין את כלל הפורעים שביצעו הרס רב במבני השלטון במשך שעות.

בית המשפט העליון בברזיל החליט להשעות את מושל מחוז ברזיליה הבירה בעקבות האירועים, זאת אחרי ההדחה של שר הביטחון באיזור, הנחשב מקורב לנשיא ברזיל הקודם בולסונארו.

במהלך מסיבת עיתונאים שערך היום, חזר הנשיא לולה על טענתו כי הפורעים הם "נאצים" ו"פאשיסטים".

נשיא ברזיל לולה מוקדם יותר מסייר באיזורי ההרס (צילום: לשכת נשיא ברזיל)

במהלך היממה האחרונה נתפסו לפחות 400 מפגינים, כשעל פי הרשויות בברזיליה, כולם יגיעו לדיון בבית מששפט ובהמשך יוגשו אישומים נגד הפורעים.

לצד זאת, הנשיא הברזילאי פתח בכמה הדחות של בעלי תפקידים מטעם הממשל בברזיל שמונו ונחשבים למקורבים לנשיא הקודם. בין היתר מוקדם יותר היום הכריז כי החליט להדיח את השגריר של מדינתו לארצות הברית. ההדחה באה אחרי שורה של הדחות על ידי אנשיו של בולסונארו - בהם כאמור, שר הביטחון של מחוז ברזיליה.

בולסונארו אושפז

בינתיים, אחרי שרבים בברזיל כולל הנשיא הברזילאי הפנו אצבע מאשימה אל נשיא ברזיל לשעבר ז'איר בולסונארו בגרימה לאירוע - בולסונארו דחה בתוקף את הטענות אחרי שעות ארוכות של שתיקה.

הנשיא הקודם עזב את ברזיל לפני מספר ימים לחופשה בפלורידה, ועל פי דיווחים שונים, הנשיא הקודם מתכן שלא לחזור למדינתו מחשש שייעצר בשל פרשיות שונות - כשהאירוע אמש מעורר אצלו חשש כבד יותר לחזור לברזיל.

בברזיל דווח לפני מספר שעות כי ז'איר בולוסונארו אושפז בבית חולים בפלורידה עם כאבי בטן עזים. בבית החולים הגיבו ואמרו כי הם לא מתייחסים באשר לזהות או מצבם של מטופלים.

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר