אחרי האנרכיה בברזיל

בולסונרו אושפז עם כאבים חזקים בבטנו, אשתו חשפה צילום

הנשיא לשעבר, שקורע את מדינתו, אושפז בבית החולים בפלורידה במהלך חופשה עם כאבי בטן עזים. אשתו פרסמה הלילה תיעוד (אקטואליה, עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
בולסונארו בבית חולים (צילום: אשת נשיא ברזיל)

אשתו של נשיא ברזיל הקודם אישרה הלילה כי בעלה, הנשיא לשעבר בולסונארו, אושפז בבית החולים ופרסמה תמונה ראשונה מהאשפוז. אתמול דווח במדינה הדרום אמריקנית כי בולסונארו אושפז עם "כאבי בטן עזים".

הנשיא הקודם עזב את ברזיל לפני מספר ימים לחופשה בפלורידה ושם אושפז. על פי דיווחים שונים, בולסונארו מתכנן שלא לחזור למדינתו מחשש שייעצר בשל פרשיות שונות. הפרעות האלימות של תומכיו בתחילת השבוע החריפו אצלו את החשש לחזור למדינה.

בברזיל מתקשים להירגע אחרי האנרכיה. רבים מפנים אצבע מאשימה על הנשיא הקודם בולסונארו. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח הלילה עם נשיא ברזיל לולה, מסר לו שתמיכת ארה״ב בברזיל היא ״בלתי מעורערת״ והזמין אותו לבית הלבן בעוד חודש.

בתוך כך, נשיא ברזיל הטרי לולה דה סילבה החליט על שורה של צעדים בעקבות הפרעות של תומכי בולסונרו בתחילת השבוע. במהלך מסיבת עיתונאים שערך אתמול, חזר הנשיא לולה על טענתו כי הפורעים הם "נאצים" ו"פאשיסטים".

גם בית המשפט העליון בברזיל החליט להשעות את מושל מחוז ברזיליה בעקבות האירועים, זאת אחרי ההדחה של שר הביטחון באיזור, הנחשב מקורב לנשיא ברזיל הקודם בולסונארו.

בתחילת השבוע נתפסו מאות מפגינים, כשעל פי הרשויות בברזיליה, כולם יגיעו לדיון בבית מששפט ובהמשך יוגשו אישומים נגד הפורעים.

לצד זאת, הנשיא הברזילאי פתח בכמה הדחות של בעלי תפקידים מטעם הממשל בברזיל שמונו ונחשבים למקורבים לנשיא הקודם. בין היתר הכריז כי החליט להדיח את השגריר של מדינתו לארצות הברית. ההדחה באה אחרי שורה של הדחות על ידי אנשיו של בולסונארו - בהם כאמור, שר הביטחון של מחוז ברזיליה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר