דיווח

זלנסקי הגיע ללונדון ונפגש עם המלך | הערב יבקר גם בצרפת

אחרי שהיום בצהריים נפגש עם ראש ממשלת בריטניה ונאם בפני הפרלמנט, נשיא אוקראינה זלנסקי נפגש עם המלך צ'ארלס | דיווח: בהמשך הערב יגיע לצרפת שם יפגש עם מקרון ושולץ (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: לשכת נשיא אוקראינה)

נשיא אוקראינה וולודימרי זלנסקי הגיע היום (רביעי) לביקור פתע בממלכה המאוחדת ונפגש עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק.

בהמשך נפגש גם עם המלך צ'ארלס השלישי, פגישה פומבית ראשונה של מנהיג אוקראיני עם מלך בריטי.

על פי דיווחים בצרפת עולה כי נשיא אוקראינה זלנסקי בהמשך הערב ימריא מבריטניה לצרפת שם יפגוש את נשיא צרפת וכן את קנצלר גרמניה שולץ שיגיע לפריז.

מוקדם יותר נאם זלנסקי בפני הפרלמנט הבריטי, נאום שהתבצע מול שני בתי הפרלמנט - אירוע של היה כמותו מאז שנת 2011, אז נאם נשיא ארה"ב ברק אובמה.

את נאומו פתח זלנסקי ואמר כי "אני כאן בשם כל חייל אמיץ בשוחות... בשם כל מגן... בשם אנשינו שנלחמים להשבת הגבולות שלנו... המתגייסים שלנו שמאומנים עכשיו - כולל כאן, בבריטניה- תודה לך בריטניה."

זלנסקי פוגש את ראש ממשלת בריטניה (צילום: לשכת נשיא אוקראינה)

"תודה רבה לכם! מכולנו! כל התהילה מגיעה לכם!" עוד אמר: "לונדון תומכת באוקראינה מאז היום הראשון. בריטניה הגדולה עזרתם לנו, הבנתם איך להגיב. בוריס (ג'ונסון, ראש ממשלת בריטניה לשעבר, צ"ב), אתה תמכת בנו גם שזה היה נראה לא אפשרי"

"אני יודע שרוסיה תפסיד. אני יודע שניצחו ישנה את העולם. ולכן אנחנו צריכים תמיכה ככל שניתן. בריטניה צועדת איתנו לניצחון החשוב ביותר בימי חיינו."

עוד אמר: "העולם צריך את המנהיגות שלך בריטניה, בדיוק כמו שהוא צריך אומץ אוקראיני... היית בין אלה שעזרו לפני שהחלה הפלישה בקנה מידה גדול."

"עזרתכם הייתה מונעת. עלינו לקחת את העקרונות הללו של סיוע מונע למי שמאוים בתוקפנות". הוסיף הנשיא זלנסקי.

בהמשך אמר: "היו תהיה לי הזכות לפגוש את הוד מלכותו המלך - זה יהיה רגע חשוב ומרגש עבורי... אני עומד לומר לו שהוא כידוע, טייס, ואצלנו כל טייס הוא מלך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר